Loading…

Regeneracja Głowic Samochodowych Warszawa

Głowice Samochodowe + Mechanik Samochodowy
Kontakt

Ostrzenie łańcucha pilarki spalinowej – Jak?. Czym?. Na co zwrócić uwagę. Pilnik czy Ostrzałka?



Witajcie. Dzisiaj zajmiemy się ostrzeniem łańcucha piły spalinowej. Jak to zrobić dobrze , na co zwrócić uwagę , czego nie robić, …

Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.

22 thoughts on “Ostrzenie łańcucha pilarki spalinowej – Jak?. Czym?. Na co zwrócić uwagę. Pilnik czy Ostrzałka?

  1. Te wszystkie pseudo ostrzalki to trzeba wyj-ać i nauczyć się ostrzyć tak jak sztuka to nakazuje i wtedy piła 2km tnie jak 6. Odpowiednio zachowane kąty zębów i spiłowane ograniczniki głębokości i maszyna śmiga aż miło i co najważniejsze się nie grzeje. Dla zainteresowanych podsyłam link do super informacji na tematy pił i ścinki drzew.
    Bez znajomości ang. każdy załapie o co chodzi w tej zabawie. 😉
    https://www.youtube.com/watch?v=_bfzryH7qhE&list=PLMUje6I1l64lLH5_AD4XwrHQ9A-I2F1RM&index=2

  2. Ja ostrze ręcznie najlepiej jak się da i nie zabardzo to wychodzi.Założyłem nowy łańcuch i wchodzi jak w masło.Ogranicznik jest ok.Mam sthila i mimo ręcznego ostrzenia i utrzymania w miare konta nie wchodzi w drewno tak jak powinien.

  3. Nie chciałem się odzywać ale dwie sprawy po prostu muszę skomentować.
    1. Podczas ostrzenia pilnikiem, musi on wystawać ponad ząb, określoną wielkość, nie może być całkiem schowany w zębie tak jak na filmie.
    2. Sposób z wkrętarką nie ma sensu, pilnik ma zęby ustawione w jednym kierunku, ostrzymy nim wyłącznie do przodu, na filmie jest ostrzenie do tyłu i w bok( ruch obrotowy), nie dosyć że efektywność pilnika mocno spada to jeszcze jest szybko niszczony.

  4. Pilnik o ile mi wiadomo zbiera material gdy odpychasz go od siebie podobnie jak brzeszczot jak masz zamontowany tak w wkretarce jak na filmie to powinieneś raczej caly zestaw ciagnąc do siebie a nie odpychac

  5. delikatnie z czuciem,,,,,,a ty bzi,bzim ,bzim,,,,,,;-)))))to jest delikatnie z czuciem????? łańcuch przypalony;-(((((( punkt to kropka,a tam jest kreska,która oznajmia do którego miejsca możemy katować łańcuch ;-))))))))) z tą wkrętarką to bomba !!!!!!!!!PATENT !!!! A ja z lenistwa brałem zawsze 5 łańcuchów do lasu i zmieniałem łańcuchy jak się stępiły.Ale z czasem zaczęło mnie to wkurzać te rozkręcanie prowadnicy,Kupiłem dodatkowo 4 pilarki i teraz do lasu jeżdżę z 5 pilarkami i nie muszę się pierdo..ć z łańcuchami.Trochę mnie to kosztowało,,,bo oprucz dodatkowych pilarek ,musiałem kupić przyczepkę do auta,żeby to jakoś zabierać ze sobą…;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))dzięki za filmik,,,,,łapka w górę !!!!!!!!!

  6. Robi pan dobre ogolnie filmy ale takie pokazanie ostrzenia to niechlujstwo. Przecietny i malo doswiadczony uzytkownik zwyczajnie zmarnuje lancuch. Krociutko: lancuch powinien byc dobrze napiety a pila ustabilizowana a nie jak gdzies pod koniec filmu lata sobie w prowadnicy. Do ostrzenia za pare groszy mozna kupic prowadnice z katami, ktora miesci sie w kieszeni. Jak ktos wiecej scina to mozna jeszcze dokupic za stowke imadelko do wbicia w pieniek zeby solidniej ustabilizowalo pile. Jak dawalem lancuch do ostrzenia to tylko z "autoryzowanych" zakladow ostrzacych na szlifierkach wracal przypalony- pozniej do konca juz trzeba bylo ostrzyc na szlifierkach. Jak zaczalem sam recznie ostrzyc lancuchy wygladaja jak nowe. Takim podejsciem nie mozna nauczyc ostrzenia lancuchow. Trzeba rzetelnie i dokladnie przekazac wiedze bo to nie zart.

  7. Życzę więcej pokory w twoim podejściu. Gdybyś napisał w tytule "jak ty TO robisz" ale jeśli podajesz się za eksperta i chcesz nauczać to najpierw trzeba się przygotować i nie szkodzić. Odniosę się do części z ostrzałką elektryczną (totalnie beznadziejną). To co nią robiłeś na tym nagraniu to profanacja łańcucha (a nawet twoich słów), gdy trzymałeś ten łańcuch w ręce to chyba sam już zauważyłeś że coś poszło nie tak prawda?
    Ja np zauważyłem że przegrzałeś zęby a kąty nie były symetryczne.
    – za dużo na raz i zbyt mocno dociskasz tarczę do ogniwa
    – tarcza mocno zabrudzona (taka ciemna obwódka na rancie) – zabrudzona tarcza bardziej przegrzewa. Tarczę należy oczyszczać kamieniem korundowym.
    – podczas szlifowania nie zaciskasz łańcucha w tej prowadnicy ostrzałki, przez co łańcuch się przechyla przy kontakcie z tarczą (lewe zęby inaczej niż prawe…)
    Się rozpisałem…

  8. bardzo dziękuję za patent z wkrętarką, widziałem pilarza który używa mini kątówki 12V /bez osłony, tarcza 76mm/ ja tnę w mieście i łańcuch mam do śmieci zanim dochodzę do markera na zębie ze względu na druty/gwoździe w drzewie, właśnie teraz mam żniwa na usuwanie gniazd /deweloperka/ wczoraj zaskoczyło mnie gniazdo w całości uwite z kawałków drutu, kolejny łańcuch na Echo2511 do śmieci.

  9. Fajny filmik, wiele wyjaśnia w dziedzinie ostrzenia łańcucha. Niektórzy zalecają zwracać uwagę by jazdę ogniwo było ostrzone taką samą ilość razy z takim samym naciskiem. Wszystkie w miarę tak samo :-)))

  10. Warunki • Przed dokonaniem jakichkolwiek regulacji należy oczyścić filtr powietrza i zamontować osłonę cylindra. Wyregulowanie gaźnika podczas używania zanieczyszczonego filtra powietrza spowoduje, że po ostatecznym oczyszczeniu filtru powstanie uboższa mieszanka. Może to spowodować poważne uszkodzenie silnika • Ostrożnie obróć strumienie L i H zgodnie z ruchem wskazówek zegara do dołu. Teraz obróć dysze o jeden obrót w lewo. Gaźnik jest teraz ustawiony na H = 1, a L = 1. • Teraz uruchom piłę zgodnie z instrukcją uruchomienia i uruchom ją na 10 minut. UWAGA! Jeśli łańcuch się obraca, śrubę T należy przekręcić w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż łańcuch się zatrzyma • Umieścić piłę na płaskiej powierzchni, tak aby prowadnica była skierowana od ciebie, i aby prowadnica i łańcuch nie stykały się z powierzchnią ani innymi przedmiotami . Igła o niskiej prędkości LT Spróbuj znaleźć najwyższą prędkość na biegu jałowym, obracając igłę L o niskiej prędkości zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Po znalezieniu największej prędkości obrócić igłę o niskiej prędkości L 1/4 obrócić w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jeśli łańcuch obraca się w położeniu biegu jałowego, przekręć śrubę prędkości biegu jałowego przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aż łańcuch się zatrzyma. Ostateczne ustawienie prędkości biegu jałowego T Dostosuj prędkość biegu jałowego za pomocą śruby T. Jeśli konieczne jest ponowne ustawienie, najpierw obróć prędkość biegu jałowego regulować śrubę T zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż łańcuch zacznie się obracać. Następnie obróć w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż do płyty dolnej. Prawidłowo ustawione ustawienie prędkości biegu jałowego występuje, gdy silnik pracuje płynnie w każdej pozycji. Gdy łańcuch zacznie się obracać, powinien również być dobry dla obrotów na minutę. Skontaktuj się z serwisem, jeśli nie można wyregulować prędkości biegu jałowego tak, aby łańcuchy dolne były włączone. Nie używaj piły, dopóki nie zostanie odpowiednio wyregulowana lub naprawiona. Igła o dużej prędkości H Igła o dużej prędkości H wpływa na moc piły. Zbyt pochylona igła o wysokiej prędkości H (igła o dużej prędkości za mocno zamknięta) powoduje nadmierne obroty i powoduje uszkodzenie silnika. Pozwól, aby piła biegła z pełną prędkością przez około 10 sekund. Następnie przekręć igłę szybkobieżną H 1/4 obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Pozwól, aby pilarka znów pracowała z pełną prędkością przez około 10 sekund, i zauważ różnicę dźwięku silnika. Powtórz tę procedurę, gdy igła dużej prędkości H jest obrócona o 1/4 obrotu bardziej w lewo. Piła została przetestowana z następującymi ustawieniami: H = ± 0, H = + 1/4, H = + 1/2 od podstawowej regulacji. Przy pełnej prędkości silnik wydał inny dźwięk dla każdego ustawienia. Szybka igła H jest prawidłowo ustawiona, gdy piła „4-cykle” trochę. Jeśli piła „gwizdki” ustawienie jest zbyt ubogie. Jeśli w tym samym czasie jest za dużo spalin, ponieważ piła „4-cykli” dużo, ustawienie jest zbyt bogate. Obracaj igłę wysokiej prędkości H, aż ustawienie brzmi poprawnie. UWAGA! Aby uzyskać optymalne ustawienie gaźnika, skontaktuj się z wykwalifikowanym sprzedawcą, który ma do dyspozycji obrotomierz. Nie wolno przekraczać zalecanej maksymalnej prędkości Prawidłowo ustawiony gaźnik Prawidłowo ustawiony gaźnik oznacza, że ​​piła przyspiesza bez wahania, a piła wykonuje 4 cykle trochę z maksymalną prędkością, a ponadto łańcuch nie może obracać się na biegu jałowym. Zbyt słabo wyregulowana igła o niskiej prędkości L może powodować trudności z uruchomieniem i złe przyspieszenie. Zbyt wyregulowana igła o wysokiej prędkości, dostosowana pod kątem chudości, daje mniejszą moc = mniejszą pojemność, złe przyspieszenie i / lub uszkodzenie silnika. Zbyt bogata regulacja dwóch igieł prędkości L i H powoduje problemy z przyspieszeniem lub zbyt niską prędkość roboczą.

  11. Conditions•Before any adjustments are made the air filter should be cleanand the cylinder cowling fitted. Adjusting the carburettor while adirty air filter is in use will result in a leaner mixture when the filteris finally cleaned. This can give rise to serious engine damage.•Carefully turn the L and H-jets clockwise to the bottom. Now turnthe jets one turn anti-clockwise. The carburettor is now set to H =1 and L = 1.•Now start the saw according to the starting instructions and run itwarm for 10 minutes.NOTE! If the chain rotates the T screw should be turned anti-clockwise until the chain stops.•Place the saw on a flat surface so that the bar points away fromyou and so that the bar and chain do not come into contact withthe surface or other objects.Low speed needle LTry to find the highest idlingspeed, turning the low speedneedle L clockwise respectivelycounter-clockwise. When thehighest speed has been found,turn the low speed needle L 1/4turn counter-clockwise.NOTE! If the chain rotates inthe idling position, turn the idling speed screw counter-clockwise until the chain stops.Final setting of the idling speed TAdjust the idling speed with the screw T. If it is necessary to re-adjust, first turn the idle speed adjusting screw T clockwise, until thechain starts to rotate. Then turn, counter-clockwise until the chainstops. A correctly adjusted idle speed setting occurs when theengine runs smoothly in every position. It should also be goodmargin to the rpm when the chain starts to rotate.Contact your servicing dealer, if the idle speedsetting cannot be adjusted so that the chainstops. Do not use the saw until it has beenproperly adjusted or repaired.High speed needle HThe high speed needle Hinfluences the power of the saw.A too lean adjusted high speedneedle H (high speed needle Hclosed too much) gives overrevsand damages the engine. Letthe saw run at full speed forabout 10 seconds. Thereafter,turn the high speed needle H 1/4 turn counter-clockwise.Let the saw run again at full speed for about 10 seconds and notethe difference of the enginesound. Repeat this procedure with thehigh speed needle H turned 1/4 turn more counter-clockwise. Thesaw has now been tested with the following settings: H=±0, H=+1/4,H=+1/2 from basic adjustment. At full speed the engine hasproduced a different sound for each setting. The high speed needleH is correctly set when the saw ”4-cycles” a little. If the saw ”whist-les” the setting is too lean. If there is too much exhaust gas at thesame time as the saw ”4-cycles” much, the setting is too rich. Turnthe high speed needle H until the setting sounds correct.NOTE! For optimum setting of the carburettor, contact a qualifiedservicing dealer who has a revolution counter at his disposal. Themaximum speed recommended must not be exceeded.Correctly adjusted carburettorA correctly adjusted carburettor means that the saw accelerateswithout hesitation and the saw 4-cycles a little at max speed.Furthermore, the chain must not rotate at idling. A too lean adjustedlow speed needle L may cause starting difficulties and bad accelera-tion. A too lean adjusted high speed needle H gives lowerpower=less capacity, bad acceleration and/or damage to the engine.A too rich adjustment of the two speed needles L and H givesacceleration problems or too low working speed.

  12. Witam. Zauważyłem, że podpiłowywujesz dolne ogniwa! Kąt w stosunku do prowadnicy powinien być prosty. Podpiłowywując ogniwo (ostrząc trzymając pilnik od strony rączki znacznie niżej niż linia prowadnicy) osłabiasz łańcuch narażając go na zerwanie, nie mówię już o źle wyprowadzonej krawędzi tnącej ostrza. Ps.Bardzo podoba mi się Twój kanał i z przyjemnością oglądam Twoje filmy. Mam tylko uwagę co do regulacji gaźników w pilarkach i tp. Czytałeś kiedyś serwisową instrukcję od HusQvarny np. To tak w dużym skrócie, Rozgrzewasz maszynę przez 10 minut. Regulacja H wg obrotomierza, śruba L ustawiasz ją w położemiu tak by uzyskać najwyższe jałowe obroty pilarki, potwm cofasz ćwiartkę i jest ok. Następnie ustawiasz wolne obroty wg zegara. Instrukcja jak pamiętam mówi by zacząć od L. Ja zaczynam zależnie od większych nieprawidłowości pracy silnika w określonym zakresie obrotów. Na słuch też ustawiam ale to nie jest precyzyjne. Ustawiam tak by łańcuch na wolnych stał i pilarką nie żucało zbyt mocno tak po środku. A maksymalne tak by pilarka co chwilę czterotaktowała regularnire ale to zależy od modelu pilarki. Bo kręcą się one od około 10 do 14 a może i więcej tys. ob/min. Dla pewności robię to 2, 3 razy. Jeśli pilarka nie pracuje prawidowo po takim zabiegu i wymaga dodatkowych korekt to już sygnał o zbliżającej się awarji. Śrubę L odkecam od kulminacyjnego punktu (najwyższych obrotów) ćwierć obrotu jak mówi instrukcja do 1/2 z doświadczenia. Przepraszam za błedy w tekście. Pisałem na prędce. Pozdrawiam Szymon.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!