Loading…

Regeneracja Głowic Samochodowych Warszawa

Głowice Samochodowe + Mechanik Samochodowy
Kontakt

DOCIERANIE nowego silnika – docierać czy nie docierać?



Automobilizacja Przedstawiam mój punkt widzenia na zagadnienie docierania nowych silników spalinowych w samochodach i …

Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.

14 thoughts on “DOCIERANIE nowego silnika – docierać czy nie docierać?

  1. Fajny materiał i zgadzam się z panem Przy odbiorze nowego auta też mi powiedzieli ,eby przez pierwsze kilometry nie rozpędzać auta do maksimum i nie przekraczać 3 tyxms obrotów silnika.Tak też zrobiłem i zkazfym 1000 km delikatnej jazdy bez piśmie i szarpnięć na spokojnej jeździe autko zaczęło mi spalać coraz mniej paliwa a to by znaczyło że podzespy e silniku się dotarły i dopasowały.A autko chodzi ładnie i cichutko jakby dopiero z salonu wyjechalo.Takze na początku kto ma nowe autko z domu też pecam delikatna jazdę a auto się wam za to odwdzięczy

  2. Witam serdecznie, kupiłem parę dni temu Toyota corolla 2.0 hybrid, nie bylem pewien jak sytuacja wygląda z dotarciem silnika i zadzwoniłem do autoryzowanego salonu Toyoty w mieście x , do serwisu się nie dodzwoniłem, za to do sprzedawcy od razu i ten poinformował mnie że absolutnie nie muszę docierać silnika, bo ten został już dotarty w fabryce. On sam wyjeżdża prosto z salonu na drogę ekspresową i gaz do dechy. Nie dowierzając mu zadzwoniłem do innego salonu Toyoty w innym mieście i pracownik serwisu poinformował mnie że zalecają wymianę oleju z filtrem po 1500 km .Oczywiście wymienię po 1500 km . Dziękuję za informacje w tym filmiku, będę się stosował, pozdrawiam serdecznie.

  3. Dzień dobry, dziękuję za merytoryczny materiał.
    Mierzi mnie jedna kwestia, która nie została w pana materiale poruszona. Chodzi mianowicie o obecny w praktycznie każdym nowym samochodzie system start and stop. Czy dla prawidłowego dotarcia silnika ma znaczenie jego automatyczne załączanie i wyłączanie się, co często występuje w mieście, podczas jazdy w korkach? Może warto to jeszcze zgłębić i uściślić także w kontekście zaawansowania tych systemów? Np. w układzie MHEV czyli tzw. miękkiej hybrydy, proces ten trwa ułamek sekundy i jest niemal nie do zauważenia.
    Z góry dziękuję za ustosunkowanie się do mojego pytania. Życzę szerokiej drogi i zawsze dobrze dotartego silnika w nowym aucie.

  4. Ja dzisiaj jestem umówiony na wymianę oleju w Kadjarze 1.3 tce po pierwszych 3 tyś km. W instrukcji obsługi wyraźnie pisze żeby przez pierwsze 1000 km nie przekraczać 3000/obr/nm bo silnik się DOCIERA. A po 3000km osiąga pełną sprawność. Czyli na logikę żecz biorąc, jak coś się dociera to muszą powstawać opiłki i taka wymiana jest jak najbardziej zalecana.

  5. Trudno się nie zgodzić z każdym słowem, nie mam zamiaru negować. Jednak powiem tak od czegoś jest filtr oleju, zaryzykuję też stwierdzenie że silnik "dociera się" cały czas:). Dla mnie w obecnej motoryzacji dużo ważniejsze jest "układanie" silnika podczas docieranie, oraz eksploatacja z głową przez cały okres użytkowania. Przykładowo źle bym się czuł jakbym widział przez dłuższy czas te 120 stopni oleju:). Porównywanie silnika z auta do motoru to troszkę nieporozumienie – chociaż myślę, że rozumie sens, nie mniej obciążenie termiczne jest nieporównywalne…
    p.s fajny kanał 🙂 pozdrawiam.

  6. Jako posiadacz staroświeckiego silnika Skody 1.4MPI AZE dodam od siebie trzy grosze. Silnika nigdy nie docierałem, wymiana oleju po 15 tys. km w ASO, później druga wymiana po 15 tys. km w ASO Castrol 5W40. Po gwarancji zalałem Mobil 1 5W50 i zmiana co 30 tys. km. Po ok. 250 tys. km zmiana oleju na Mobil 1 0W40 new life znowu 30 tys. km. Potem Shell 0W30 , ale przejechałem tylko 15 tys. km, bo zużyło mi 1l, a ja od wymiany do wymiany nie dolewam oleju. Teraz dla eksperymentu zalałem najtańszym olejem jaki był w sklepie, czyli Mobil 2000 10W40, cena za 3,5l z filtrem 50zł, zobaczę ile mi zużyje tego oleju, samochód ma 315 tys. km jazda na LPG. Jak nic się nie stanie to na następną wymianę zaleje 0W20 w celach eksperymentalnych. 😀
    Aha, mam oleje z ostatnich wymian oraz filtry, które rozcinam, kupiłem sobie też magnes neodymowy o sile 40kg i na razie nic niepokojącego nie zauważyłem.

  7. Longlife bez prywatnych zapatrywań – w czasie wymiany oleju np. w grupie VAG wpisywana jest wartość minimalna 15000km/365dni i maksymalna 30000km/730dni. Komputer (algorytm) na podstawie ilość pokonanych kilometrów, spalonego paliwa, wypalań DPF, czasu pracy na wolnych obrotach i kilku innych czynników, których nie wymieniłem ustali czas wymiany oleju w podanym przedziale. Znam osobiście samochody, które użytkowane w sposób mało trasowy/autostradowy komputer wzywa na wymianę po 17000-19000km. Już praktycznie nie istnieje longlife bez korekty ze względu na warunki a nikt o tym głośno nie mówi, pewnie wiele osób nawet o tym nie wie.

  8. zastanawiam się jednak czy nie jest to jednak trochę mit. Użytkuję już 4 auto firmowe z grupy VAG. Z racji jak wspomniałem auta służbowe więc zgodnie z zaleceniami flotowca/księgowego 🙂 wymiana oleju co 30k tego pierwszego też. Auta przez 4 lata robią przebieg rzędu 200-250k i nic się nie dzieje o czym mowa, fakt może jak czasem gdzieś pociśniemy na trasie to czasem trzeba dolać olej ale były to sporadyczne przypadki, auta poszły dalej do znajomych i z tego co wiem nadal są moimi znajomymi 🙂 czyli auta są nadal sprawne. Silniki bez problemów. Bardziej pilnowałem się przestrzegania wystudzenia turbiny i żadna też nie była wymieniana czy regenerowana w tym czasie podanie jak sprzęgło czy dwumasa więc jak dla mnie to trochę mit. Wszystkie auta były w dieslu teraz jest pierwsza benzyna ale myślę że będzie podobnie.

  9. Dokładnie, nie ma czegoś takie jak long life. Tzn, jest ale to w istocie short life. 🙂 Przy dzisiejszych silnikach wymiana co 10kkm to max. Dzięki za materiał. Pozdrawiam.

  10. Witam, zgadzam się z opinią Pana nt. Docierania i wymiany oleju. Sam w swojej Scali 1.5 wymieniłem po 2.5kkm 😉 Uważam że interały longlife, są tylko dobre na konceru i ekologów. Natomiast na użytkownika auta, jak i samego auta już nie jest tak kolorowo. Stara zasada raz w roku lub maksymalnie co 12-15 tys km, myślę że jest idealny dla każdego silnika.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!