Loading…

Regeneracja Głowic Samochodowych Warszawa

Głowice Samochodowe + Mechanik Samochodowy
Kontakt

TŁOKI SILNIKA – Co, jak i dlaczego? || Silnikopedia #1



Myślisz, że wiesz już wszystko na temat silnikowych tłoków? Może rzeczywiście tak jest… choć może nie koniecznie.
Zapraszam do subskrypcji kanału ➜ http://www.youtube.com/user/ckdzpc?sub_confirmation=1

Grupa na Facebooku ➜ https://www.facebook.com/groups/moto.zagwozdki
Strona samochodu CWS T-1 ➜ http://autorlimuzyna.pl/cws.php
===============================================================================
Źródła z których korzystałem w filmie:

– Animacja silnika Hyundai:
https://www.youtube.com/watch?v=Pxvp9F-PS34

– Silnik w przekroju:
https://www.youtube.com/watch?v=JEKICGNTdIQ

– Proces odlewania tłoków:
https://www.youtube.com/watch?v=owgcK0TswBM

– Proces kucia tłoków:
https://www.youtube.com/watch?v=Jr6qk5wCPEQ

– Tłoki stalowe oraz zgrzewane od Diesla:
https://www.prlog.org/12633736-ipdsteel-friction-welded-pistons-for-select-caterpillar-series-engines.html
https://www.prlog.org/12607500-ipd-announces-industrial-strength-engine-kits-for-caterpillar-c15-acert-engine-applications.html

– Kształt tłoków:
https://www.jepistons.com/blog/understanding-piston-skirt-design
https://hotrodenginetech.com/are-your-pistons-round/

– Symulacje przepływu ciepła oraz naprężeń tłoka:
https://charlesmcguireengineering.wordpress.com/simulations/thermodynamics/thermal-expansion/
===============================================================================
Muzyka:
Yellow Rose of Berkeley – Rondo Brothers

Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.

44 thoughts on “TŁOKI SILNIKA – Co, jak i dlaczego? || Silnikopedia #1

  1. Mozna bylo jeszcze dodac, ze we wspolczesnych tlokach stosuje sie czesto wkladki bimetaliczne wokol piasty sworznia, ktore zabezpieczaja tlok przed rozszezaniem sie nadmiernie i mozliwoscia jego zakleszczenia w cylindrze. No i samo mocowanie sworznia w piascie, czasami stosuje sie piersicenie osadcze, gdy pasowanie sworznia w piascie tloka i glowce korbowodu jest z luzem (wahliwe), tak zwany sworzen plywajacy, ale np. w Oplach sworzen w glowce korbowodu osadzany jest skuroczowo i wtedy pierscieni w piastach tloka juz nie trzeba. Duzo jeszcze mozna by dodac. No i sam alusil, normalnie krzem rozpuszcza sie w aluminium do jakichs 16%, a alusil moze zawierac go nawet 20 pare procent, to jest tak zwany stop hipereutektyczny, gdzie krzemu jest wiecej, niz by to pozwalala jego rozpuszczalnosc w aluminium. Ostatnio paru producentow silnikow tak sie wycwanilo, ze robia z tego nie tylko tloki, ale juz nawet cylindry, np w szpanerskich Cayennach. Co sie dzieje z takim silnikiem po paru latach, mozna sobie znalezc. Zacieraja sie nie tylko tloki, ale i cylindry i silniczek jest do przetopienia albo do bardzo drogiego przerobienia na tuleje zeliwne i "normalne" tloki.

  2. mój kuzyn ukręcil swiece w maluchu i potem cos cudowal spawarką i kuleczja plynnego drutu spawalniczego kapła na tlok przez otwór swiecy..skręcil wszystko odpalil i zaczelo napierdzielac ale tak sie zirytowal ze postawil cegle na prdal gazu i poszedl sie wysikac..potem przejezdzil z 40tys km na koncu odkrecil silnik patrzy a tam ta kulka spawacza wbila sue w tlok i w glowicy tez byl wycisniety slad 🚬😌

  3. Cholera, nie mam nawet prawa jazdy, jak również i pojęcia o samochodach, nie oglądam żadnych filmów motoryzacyjnych na YT. Lubię natomiast oglądać materiały o fizyce kwantowej, które wiele łączy z Twoim filmem – niewiele z nich rozumiem, ale oglądam jak oczarowany. Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że będę oglądał film o tłoku zafascynowany niczym jakąś kosmiczną epopeją. 😀 świetny sposób prezentacji, leci sub, będę oglądał przed robieniem prawka.

  4. Normanie człowieku zaginasz mnie swoją wiedzą i lekkością przekazywania materiału widzom. Masz mega zajawkę 🙂
    Gwarantuje, że tytuł profesora to masz w kieszeni.
    Skromność i pasją. Mega !!!!

    Polecam innym 🙂

  5. Czy istnieć mogą takie rozwiązania żeby tłok nie mógł w ogóle dotykać cylindra ?
    (Myślałem że pierścienie na dają taki odstęp że potem taki punkt styku nie istnieje i takie tarcie nie wystąpi w takiej konstrukcji )

  6. witam, proszę o wyjaśnienie, czy silnik seryjny turbo diesel na pompie czy common rail, może jeździć z odłączoną turbiną, czemu tak się nie robi , kiedyś produkowano silniki SDI, czemu nie ma wolnossących common rail, do dziś wiele osób chętnie kupiłoby diesla common rail wolnnossącego, dzięki

  7. Jedna bardzo ważna sprawa, kierunek pracy tłoka determinuje tzw przestawka którą pokazałeś ale nic nie powiedziałeś. Oś sworznia nie jest symetrycznie usytułowana w tłoku i odwrócenie tłoka skutkuje dziwną pracą i przestawieniem zapłony w pewnym sensie. Oczywiście pomijając ograniczenia jak podcięcie pod natrysk itd. No i taka ciekawostka że na forach czytałem wywody że ludzie mają silikonowe tłoki bo… haha.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!