Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
44 thoughts on “TŁOKI SILNIKA – Co, jak i dlaczego? || Silnikopedia #1”
Mozna bylo jeszcze dodac, ze we wspolczesnych tlokach stosuje sie czesto wkladki bimetaliczne wokol piasty sworznia, ktore zabezpieczaja tlok przed rozszezaniem sie nadmiernie i mozliwoscia jego zakleszczenia w cylindrze. No i samo mocowanie sworznia w piascie, czasami stosuje sie piersicenie osadcze, gdy pasowanie sworznia w piascie tloka i glowce korbowodu jest z luzem (wahliwe), tak zwany sworzen plywajacy, ale np. w Oplach sworzen w glowce korbowodu osadzany jest skuroczowo i wtedy pierscieni w piastach tloka juz nie trzeba. Duzo jeszcze mozna by dodac. No i sam alusil, normalnie krzem rozpuszcza sie w aluminium do jakichs 16%, a alusil moze zawierac go nawet 20 pare procent, to jest tak zwany stop hipereutektyczny, gdzie krzemu jest wiecej, niz by to pozwalala jego rozpuszczalnosc w aluminium. Ostatnio paru producentow silnikow tak sie wycwanilo, ze robia z tego nie tylko tloki, ale juz nawet cylindry, np w szpanerskich Cayennach. Co sie dzieje z takim silnikiem po paru latach, mozna sobie znalezc. Zacieraja sie nie tylko tloki, ale i cylindry i silniczek jest do przetopienia albo do bardzo drogiego przerobienia na tuleje zeliwne i "normalne" tloki.
mój kuzyn ukręcil swiece w maluchu i potem cos cudowal spawarką i kuleczja plynnego drutu spawalniczego kapła na tlok przez otwór swiecy..skręcil wszystko odpalil i zaczelo napierdzielac ale tak sie zirytowal ze postawil cegle na prdal gazu i poszedl sie wysikac..potem przejezdzil z 40tys km na koncu odkrecil silnik patrzy a tam ta kulka spawacza wbila sue w tlok i w glowicy tez byl wycisniety slad 🚬😌
Cholera, nie mam nawet prawa jazdy, jak również i pojęcia o samochodach, nie oglądam żadnych filmów motoryzacyjnych na YT. Lubię natomiast oglądać materiały o fizyce kwantowej, które wiele łączy z Twoim filmem – niewiele z nich rozumiem, ale oglądam jak oczarowany. Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że będę oglądał film o tłoku zafascynowany niczym jakąś kosmiczną epopeją. 😀 świetny sposób prezentacji, leci sub, będę oglądał przed robieniem prawka.
Normanie człowieku zaginasz mnie swoją wiedzą i lekkością przekazywania materiału widzom. Masz mega zajawkę 🙂 Gwarantuje, że tytuł profesora to masz w kieszeni. Skromność i pasją. Mega !!!!
Czy istnieć mogą takie rozwiązania żeby tłok nie mógł w ogóle dotykać cylindra ? (Myślałem że pierścienie na dają taki odstęp że potem taki punkt styku nie istnieje i takie tarcie nie wystąpi w takiej konstrukcji )
witam, proszę o wyjaśnienie, czy silnik seryjny turbo diesel na pompie czy common rail, może jeździć z odłączoną turbiną, czemu tak się nie robi , kiedyś produkowano silniki SDI, czemu nie ma wolnossących common rail, do dziś wiele osób chętnie kupiłoby diesla common rail wolnnossącego, dzięki
Super! Chyba jest to Twój najlepszy odcinek 🙂 jak to mawia klasyk widać napracowanko nad filmikiem ale warto było 🙂 życzę coraz większej widowni i pozdrawiam 🙂
Jedna bardzo ważna sprawa, kierunek pracy tłoka determinuje tzw przestawka którą pokazałeś ale nic nie powiedziałeś. Oś sworznia nie jest symetrycznie usytułowana w tłoku i odwrócenie tłoka skutkuje dziwną pracą i przestawieniem zapłony w pewnym sensie. Oczywiście pomijając ograniczenia jak podcięcie pod natrysk itd. No i taka ciekawostka że na forach czytałem wywody że ludzie mają silikonowe tłoki bo… haha.
Mozna bylo jeszcze dodac, ze we wspolczesnych tlokach stosuje sie czesto wkladki bimetaliczne wokol piasty sworznia, ktore zabezpieczaja tlok przed rozszezaniem sie nadmiernie i mozliwoscia jego zakleszczenia w cylindrze. No i samo mocowanie sworznia w piascie, czasami stosuje sie piersicenie osadcze, gdy pasowanie sworznia w piascie tloka i glowce korbowodu jest z luzem (wahliwe), tak zwany sworzen plywajacy, ale np. w Oplach sworzen w glowce korbowodu osadzany jest skuroczowo i wtedy pierscieni w piastach tloka juz nie trzeba. Duzo jeszcze mozna by dodac. No i sam alusil, normalnie krzem rozpuszcza sie w aluminium do jakichs 16%, a alusil moze zawierac go nawet 20 pare procent, to jest tak zwany stop hipereutektyczny, gdzie krzemu jest wiecej, niz by to pozwalala jego rozpuszczalnosc w aluminium. Ostatnio paru producentow silnikow tak sie wycwanilo, ze robia z tego nie tylko tloki, ale juz nawet cylindry, np w szpanerskich Cayennach. Co sie dzieje z takim silnikiem po paru latach, mozna sobie znalezc. Zacieraja sie nie tylko tloki, ale i cylindry i silniczek jest do przetopienia albo do bardzo drogiego przerobienia na tuleje zeliwne i "normalne" tloki.
Tłoki też mają elementy metalowe zatopione w aluminium 😁💪
Założyłem nowy tłok własnera do Honda NSR i na wolnych obrotach klepie co może być przyczyną?
mój kuzyn ukręcil swiece w maluchu i potem cos cudowal spawarką i kuleczja plynnego drutu spawalniczego kapła na tlok przez otwór swiecy..skręcil wszystko odpalil i zaczelo napierdzielac ale tak sie zirytowal ze postawil cegle na prdal gazu i poszedl sie wysikac..potem przejezdzil z 40tys km na koncu odkrecil silnik patrzy a tam ta kulka spawacza wbila sue w tlok i w glowicy tez byl wycisniety slad 🚬😌
Cholera, nie mam nawet prawa jazdy, jak również i pojęcia o samochodach, nie oglądam żadnych filmów motoryzacyjnych na YT. Lubię natomiast oglądać materiały o fizyce kwantowej, które wiele łączy z Twoim filmem – niewiele z nich rozumiem, ale oglądam jak oczarowany. Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że będę oglądał film o tłoku zafascynowany niczym jakąś kosmiczną epopeją. 😀 świetny sposób prezentacji, leci sub, będę oglądał przed robieniem prawka.
Pęknięty wał korbowy
Normanie człowieku zaginasz mnie swoją wiedzą i lekkością przekazywania materiału widzom. Masz mega zajawkę 🙂
Gwarantuje, że tytuł profesora to masz w kieszeni.
Skromność i pasją. Mega !!!!
Polecam innym 🙂
Świetny materiał.
Kiedy 2 odcinek
Pozdrawiam
1:15 czy tylko mi sie wydaje że łańcuch nie przyspieszał?
Mogłeś dodać i formację o tym, że tłoki mogą być kwadratowe, podkwadratowe i nadkwadratowe.
Czy istnieć mogą takie rozwiązania żeby tłok nie mógł w ogóle dotykać cylindra ?
(Myślałem że pierścienie na dają taki odstęp że potem taki punkt styku nie istnieje i takie tarcie nie wystąpi w takiej konstrukcji )
Przeciętny tłok większość swojego życia, o ile nie jest to auto pracujące zawodowo, spędza na spaniu.
A gdzie informacja, że tłok składa się również z butelki 5l i mniejszej butelki wyposażonej w szklaną dyszę
Może opowiesz dlaczego sworzeń tłokowy nie jest umieszczony centralnie w połowie średnicy tłoka, a nieznacznie przesunięty.😉
Proszę o więcej filmów o budowie i zasadach działania silnika i całego auta 😇
Głowica i wał korbowy
Nie mam dzisiaj siły na jakieś kreatywne komentarze, napisze więc po prostu że mi sie podobało i chętnie bym obejrzał więcej takich. Pozdrawiam
Ciekawi mnie jaki stop aluminium jest najlepszy na produkcje tłoków do wysilonych silników dwusuwowych
nastepnym razem daj o tłokach i pracy Wankla =D
świetnie wytłumaczyłeś i P I Ę K N E visuale
Zrobisz film o olejach, większa lepkość czy mniejsza?
Czy tłoki mają jakieś zastosowanie w silnikach elektrycznych?
czesc. czy mozesz wytlumaczyc dlaczego na rajdach, wyscigach rozgrzewaja silnik gazujac. nie trzymaja obrotow rowno tylko gazuja
Dowiedziałem się tyle, że muszę jeszcze z trzy razy to obejrzeć, dzięki!🤪
dla czego samkochody terenowe zwykle nie mają gąsiennic?
Dla czego tłoki są ustawione zawsze tak że sewnętrzne w górę, wewnętrzne w dół i odwrotnie?
Zrób coś o kołach
Dlaczego nie można włożyć turbiny do silników gaźnikowych
Co będzie szybsze?
(Zakładając te samą masę,skrzynie biegów,opony)
Diesel o mocy 200km czy benzyna o mocy 200km
Więcej tego z każdym elementem poprosze
fajny fajny odcinek 🙂 idz ta droga 🙂
witam, proszę o wyjaśnienie, czy silnik seryjny turbo diesel na pompie czy common rail, może jeździć z odłączoną turbiną, czemu tak się nie robi , kiedyś produkowano silniki SDI, czemu nie ma wolnossących common rail, do dziś wiele osób chętnie kupiłoby diesla common rail wolnnossącego, dzięki
zapomniej włożyć pierśćień osadczy i dej gazu xd ehh xdd
Ciekawe są twoje filmy😍
Może porównanie zagadnienia tarcia w silniku 2t I 4t? 🙂 Tzn. chodzi mi m.in. o ilość pierścieni, jak również o zadania. Bo to ciekawe zagadnienie.
0:57 źle narysowane, otwór na sworzeń nie może być osiowo
5:05 tłok nie może być dopasowany idealnie, musi mieć luz.
Ciekawy odcinek ale o motorsporcie nic nie było, a można by powiedzieć wiele o tłokach wyczynowych.
Tak. Następny odcinek o MOIM SKARBIE!…to znaczy pierścieniu, pierścieniach,, na tłokach, w cylindrach..
Super! Chyba jest to Twój najlepszy odcinek 🙂 jak to mawia klasyk widać napracowanko nad filmikiem ale warto było 🙂 życzę coraz większej widowni i pozdrawiam 🙂
A jak z rozszerzaniem się rotorów w wanklach? Jak wyglada tam sytuacja uszczelniaczy czołowych i panewek?
Jedna bardzo ważna sprawa, kierunek pracy tłoka determinuje tzw przestawka którą pokazałeś ale nic nie powiedziałeś. Oś sworznia nie jest symetrycznie usytułowana w tłoku i odwrócenie tłoka skutkuje dziwną pracą i przestawieniem zapłony w pewnym sensie. Oczywiście pomijając ograniczenia jak podcięcie pod natrysk itd. No i taka ciekawostka że na forach czytałem wywody że ludzie mają silikonowe tłoki bo… haha.
Może teraz co to jest turbo flutter i jak działa ?