Polerowanie wału w domu używając sznurówki i papieru ściernego,film nie dla osób o słabym sercu !!! ============MOJA …
Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
42 thoughts on “Polerowanie wału sznurówką – film nie dla osób o słabym sercu !!! #Projekt POLEPSHATOR”
Dzien dobry Robi pan świetna robotę ,można się wiele nauczyć Jestem w trakcie demontażu bloku silnika m54b25 Xi Zauważyłem lekkie zarysowania na wałku rozrządu .Chce je lekko podszlifować tak jak na filmie o wale korbowym .Moje pytanie to skąd wziąć te wszystkie wymiary średnic tak jak pan pokazał na filmie o wale korbowym .Byłbym bardzo wdzięczny za info ,pozdrawiam
ja miałem zatarty silnik na korbie ford fiesta 1992r i rysy wypolerowałem bez wyciągania silnika pastą polerska do docierania zaworów przejechalem 30tys wał wytrzymał ale korozja fiestę wje….. he he
Papier ścierny to pomysł rodem z Indii. Może na mini rysy, ale grube zbieranie nie da równoległej powierzchni do osi. Toczę, frezuję i czasem coś szlifuję i wiem jak się kończą projekty z brakiem osi, prostopadłej powierzchni itp., zwłaszcza przy wartościach w okolicy 0,01. Ja nie raz straciłem czas, materiał i co za tym idzie pieniądze. Teraz jedynie przygotowuję, a szlif firma zewnętrzna. Tu mamy tą samą sytuację, sam rozbierasz i składasz silnik, co daje główną i lwią oszczędność, a szlif to akceptowalny koszt. Ale jak kto woli.
Mam Vectre b 2.5v6 i zaczela stukac panewka. Zrobione ja wiem z 10/15km. Czy tym pomyslem da rade uratowac wal zeby wymienic panewki dolem? Silnika jeszcze nie rozbieralem.
Patent swietny i prosty … Ja sie pytam czemu teraz nikt o takich rzeczach nie wie ? Przecież kolega tego nie wymyslił…. A skoro coś działa to znaczy że jest dobre… Pozdrowionka Majstry 🙂
Zajebisty kanał nie to co łysego lanie wody. Konkret i na temat. Czy robi Pan takie kapitalne remonty silników nadal ? Chodzi mi o m54b25. Oczywiście sub leci. Takich ludzi warto słuchać.
Czopy powinno się mierzyć w dwóch płaszczyznach i trzech miejscach. W "pionie" mierzmy skrajną lewą płaszczyznę czopu potem środkową i prawą, potem to samo w "poziomie". W tedy mamy pełny zakres zużycia czopa.
Genialne, ja robiłem to śliną i wyszło mi podobnie, jak tą sznurówką. Do pomiaru użyłem metru krawieckiego i uzyskałem bardzo podobne wyniki. Silnik chodzi jak cudo. Podziwiam Pana, że mikrometrem z dokładnością do 0.01 mm potrafi Pan odczytać 0.001. Sokoły powinny się od Pana uczyć. Przy luzie na wale 0.02 mm panewka obraca się luźno, a Pan podaje tolerancję 0.04 mm. Myślałem nad tym papierem, polecam gradacje 100 lub 200, dużo szybsze efekty. Przecież bez powodu na szlifierkach stosuje się ściernice. Do aluminium używa się papier 2000 i szlifowanie pod wodą, a co dopiero do stali ?? Na twardości około 50 Hrc, jedną setkę w 10 min. to można wypić, a na wale będzie Pan ściągał 10 lat. Myślę, że szybciej będzie to oddać do profesjonalnego zakładu, pozdrawiam Janusz obróbki.
Sposób super i nie wiedziałem że to takie łatwe 🙂 acz mało profesjonalne i mógłbym zrobić jajo z gładzi ale przy odpowiednim staraniu się i narzędziami do pomiarów . No no efekt super .
Tez tak robilem jak Gażowe Hobby przy wale od Audi 80 b4 i robilem 120/220/360/420/800/1000/1200/1500 a nastepnie na mokro polerke papierami od 1800 do 3000 dla ciekawosci dalem potem do sprawdzenia i gosciu był zaskoczony bo mowil ze bardzo ładny wal i w zajebistym stanie zero rysek i nominal …
To jest polerowanie walu nie szlif tzw .wygladzenie powierzchni.Fachowa robota jeszcze bedzie dlugo jezdzil tylko najlepiej zmienic pompe oleju na nowy oem.
Czasem na takiej metodzie dłużej pochodzi niż po szlifie szlif to zebranie warstwy utwardzonej a co za tym idzie? Osłabienie tej owej warstwy i szybsze zużycie wału
Pomysł bardzo dobry ale do końcowej obróbki i wygładzenia powierzchni. O jednym zapomniałeś położyć wał na stole ułożyskować na pierwszym i ostatnim czopie, czujnik zegarowy na środkowy czop i obrócić o 360 st aby sprawdzić czy jest wał prosty. Wał się szlifuje ni zawsze z powodu obrócenia panewki ale z powodu nie wyosiowania wału czyli może być skrzywiony i szlifami się go prostuje, inaczej założenie wału lekko krzywego powoduje ścieranie panewki nie na całej powierzchni a np., z boku i już blisko do zatarcia.
Czopy wałków rozrządu też tak przepolerować można? Jak w głowicy są już porysowane trochę miejsca gdzie jest podparty wałek rozrządu, na to też masz jakiś patent żeby to wygładzić w domowych warunkach?
Silnik ma zaledwie 8 tys. Sądzę, że to było od nowości albo coś się do tego przyczyniło. Po prostu tego nie zobaczyłem. Czy takie bicie mogło wpłynąć na inne komponenty silnika?
Dzien dobry
Robi pan świetna robotę ,można się wiele nauczyć
Jestem w trakcie demontażu bloku silnika m54b25 Xi
Zauważyłem lekkie zarysowania na wałku rozrządu .Chce je lekko podszlifować tak jak na filmie o wale korbowym .Moje pytanie to skąd wziąć te wszystkie wymiary średnic tak jak pan pokazał na filmie o wale korbowym .Byłbym bardzo wdzięczny za info ,pozdrawiam
Wykończyć można filcem albo skórą 👍
ja miałem zatarty silnik na korbie ford fiesta 1992r i rysy wypolerowałem bez wyciągania silnika pastą polerska do docierania zaworów przejechalem 30tys wał wytrzymał ale korozja fiestę wje….. he he
Witam , panewki nowe czy te co były ?
Pojezdzic, zdemontowac, podumac.. Wal ma zloby, tak samo panewki a silnik oddaje moc.
Bardzo dobra robota. Podoba mi się 😃
Bardzo profesjonalny film. Dziękuję.
Jutro sprawdzę u siebie może też będzie nominał. Jakiej firmy panewki polecacie??
Proste i skuteczne. Zrobilem tak szlif na wrzecionie tokarki pod wielokrazek. Wyszlo super.
Papier ścierny to pomysł rodem z Indii. Może na mini rysy, ale grube zbieranie nie da równoległej powierzchni do osi. Toczę, frezuję i czasem coś szlifuję i wiem jak się kończą projekty z brakiem osi, prostopadłej powierzchni itp., zwłaszcza przy wartościach w okolicy 0,01. Ja nie raz straciłem czas, materiał i co za tym idzie pieniądze. Teraz jedynie przygotowuję, a szlif firma zewnętrzna. Tu mamy tą samą sytuację, sam rozbierasz i składasz silnik, co daje główną i lwią oszczędność, a szlif to akceptowalny koszt. Ale jak kto woli.
Mam Vectre b 2.5v6 i zaczela stukac panewka. Zrobione ja wiem z 10/15km. Czy tym pomyslem da rade uratowac wal zeby wymienic panewki dolem? Silnika jeszcze nie rozbieralem.
I to jest porada człowieka dla człowieka… Dziękuję.
Patent swietny i prosty … Ja sie pytam czemu teraz nikt o takich rzeczach nie wie ? Przecież kolega tego nie wymyslił….
A skoro coś działa to znaczy że jest dobre… Pozdrowionka Majstry 🙂
Dzięki chłopaku za ten patent, szacun że się podzieliłeś
Możecie się śmiać.Nie wygląda to zle.
Tak można tak jak sam powiedział drobne rysy jestem ciekaw jak ktoś jedzie tam na 2 szlif hahaha
Zajebisty kanał nie to co łysego lanie wody. Konkret i na temat. Czy robi Pan takie kapitalne remonty silników nadal ? Chodzi mi o m54b25. Oczywiście sub leci. Takich ludzi warto słuchać.
Siema majster. Dobry trik 👍
Czopy powinno się mierzyć w dwóch płaszczyznach i trzech miejscach. W "pionie" mierzmy skrajną lewą płaszczyznę czopu potem środkową i prawą, potem to samo w "poziomie". W tedy mamy pełny zakres zużycia czopa.
Witam, sposób bardzo ciekawy a le pomiary nie dają mi spokoju. Jak dokonałeś pomiaru do 0,001 skoro użyłeś mikrometru o dokładności do 0,01 ???
Baardzoo dobra robota
Dobra robota w tym jest moc prosto i bez ogródek
Nic nowego. Metoda stara jak świat, tylko nie sznurówką a paskiem skórzanym.
Witam czy po takiej polerce nie spadnie ciśnienie oleju za bardzo ?? Pozdrawiam
No i git.
Genialne, ja robiłem to śliną i wyszło mi podobnie, jak tą sznurówką. Do pomiaru użyłem metru krawieckiego i uzyskałem bardzo podobne wyniki. Silnik chodzi jak cudo. Podziwiam Pana, że mikrometrem z dokładnością do 0.01 mm potrafi Pan odczytać 0.001. Sokoły powinny się od Pana uczyć. Przy luzie na wale 0.02 mm panewka obraca się luźno, a Pan podaje tolerancję 0.04 mm. Myślałem nad tym papierem, polecam gradacje 100 lub 200, dużo szybsze efekty. Przecież bez powodu na szlifierkach stosuje się ściernice. Do aluminium używa się papier 2000 i szlifowanie pod wodą, a co dopiero do stali ?? Na twardości około 50 Hrc, jedną setkę w 10 min. to można wypić, a na wale będzie Pan ściągał 10 lat. Myślę, że szybciej będzie to oddać do profesjonalnego zakładu, pozdrawiam Janusz obróbki.
Sposób super i nie wiedziałem że to takie łatwe 🙂 acz mało profesjonalne i mógłbym zrobić jajo z gładzi ale przy odpowiednim staraniu się i narzędziami do pomiarów . No no efekt super .
Tez tak robilem jak Gażowe Hobby przy wale od Audi 80 b4 i robilem 120/220/360/420/800/1000/1200/1500 a nastepnie na mokro polerke papierami od 1800 do 3000 dla ciekawosci dalem potem do sprawdzenia i gosciu był zaskoczony bo mowil ze bardzo ładny wal i w zajebistym stanie zero rysek i nominal …
Dobra robota, Pozdrawiam
To jest polerowanie walu nie szlif tzw .wygladzenie powierzchni.Fachowa robota jeszcze bedzie dlugo jezdzil tylko najlepiej zmienic pompe oleju na nowy oem.
Jeśli coś jest głupie i działa to nie jest głupie
Czasem na takiej metodzie dłużej pochodzi niż po szlifie szlif to zebranie warstwy utwardzonej a co za tym idzie? Osłabienie tej owej warstwy i szybsze zużycie wału
niezla metoda 😉
Pomysł bardzo dobry ale do końcowej obróbki i wygładzenia powierzchni. O jednym zapomniałeś położyć wał na stole ułożyskować na pierwszym i ostatnim czopie, czujnik zegarowy na środkowy czop i obrócić o 360 st aby sprawdzić czy jest wał prosty. Wał się szlifuje ni zawsze z powodu obrócenia panewki ale z powodu nie wyosiowania wału czyli może być skrzywiony i szlifami się go prostuje, inaczej założenie wału lekko krzywego powoduje ścieranie panewki nie na całej powierzchni a np., z boku i już blisko do zatarcia.
Co dalej, wlej ceramizer i mniej wszystko w dupie na 20tys do 50 tys km bd mial spokoj i klijent nie wroci z pretensjami
Niedługo poprostu wypróbuje tą metode bo nie stać mnie na nowy silnik bo na 60% stuka mi panewka
polak potrafi
Czopy wałków rozrządu też tak przepolerować można? Jak w głowicy są już porysowane trochę miejsca gdzie jest podparty wałek rozrządu, na to też masz jakiś patent żeby to wygładzić w domowych warunkach?
hahaha robiłem to samo bez oglądania tego filmu i jest git
Bardzo prosiłbym o info co tu się dzieje. Ostatnio w silniku 1.6 Valvematic zaobserwowałem, że koło pasowe na wale ma bicie osiowe i boczne. Wymiana w serwisie ASO na nowe okazała się bezskuteczna. Koło nadal bije.
https://youtu.be/2gKttH0trH4
https://youtu.be/-EXdruwJnVQ
https://youtu.be/tvwcDJoz3YQ
Silnik ma zaledwie 8 tys. Sądzę, że to było od nowości albo coś się do tego przyczyniło. Po prostu tego nie zobaczyłem. Czy takie bicie mogło wpłynąć na inne komponenty silnika?
warsztatowy Janusz , boże chroń silniki przed takimi specami. Pół biedy jak robi dla siebie, nie chciałbym kupić takiego auta.
O jedną setke można by walczyć ale nie o mikrona