Uwaga – to nie jest film REKOMENDUJĄCY tego typu działanie, tylko odpowiedź na prośby widzów. Kilka miesięcy temu pokazałem film z pomiarami głowicy obrobionej ręcznie. Ponieważ wiele osób prosiło o szczegółowe informacje jak taki proces można przeprowadzić – zamieszczam. Jeśli masz do planowania głowicę lub blok – zrób to w DOBRYM zakładzie. Szkoda czasu.
Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
20 thoughts on “Planowanie bloku/głowicy domowymi sposobami”
Proszę potraktować ten film jako ciekawostkę a nie zachęcanie do takich prac. Czytajcie opis pod filmem. Pozdrawiam wszystkich
Mnie się podoba, do mnie przemawia. Porządne narzędzia pomiarowe…a metoda jest nieważna. (Wszak i nowoczesne maszyny trzeba skalibrować i sprawdzić.) Pomocny film.
Witaj. Film bardzo przydatny. Mam Golfa 2 i Passata B3 (1.6 TD JR oraz 1.9 TD AAZ) niestety żadnej porządnej szlifierni w moim mieście – a wysyłkowo np firma TOPMAR bardzo polecana ale ciągle pozostaje ryzyko firm kurierskich czy taką głowicą nie pieprzną i jej nie skrzywią więc chyba podejmę próbę planowania samemu. Mam natomiast dwa główne pytania pytania :
1. Czy masz jakiś sposób na sprawdzenie szczelności takiej głowicy we własnym zakresie na obecność ewentualnych mikro pęknięć?
2. Jak sprawdzić jaką zamówić uszczelkę? Ogólnie szlifiernie robią taki pomiar a robiąc samemu? Jak zmierzyć taką głowice by ustalić czy uszczelka ma być na 1, 2, 3 itd szlif?
3. Co ewentualnie z zaworami i ich gniazdami? Wystarczy je oczyścić z nagaru drobnym papierem, czy trzeba robić na lustro?
Witam. Bardzo ciekawy i pomocny material. Wielki szacun. Mam jedno pytanie. Jesli zrobisz planowanie glowicy i zbierzesz material o 0,02 i to samo z blokiem tez zbierzesz np. 0,02 to co w tym przypadku z zaworami? Nie nalezaloby ich skrocic o te 0,04. Pozdrawiam
Teksty typu oddaj do zakladu za 150 zł są tu nie na miejscu…to jest dla chcących zrobić coś samemu, plus satysfakcja, i opłacalnosci zabiegu się nie mierzy bo jest to niemierzalne. Niby logiczne…niektorzy stosują lustra, ktore ma sporą dokładnosć wyszlifowania …jak ktoś ma dobry dostęp do silnika, glowicy w aucie to jakby się nie udalo to można operację oddac do zakładu, ale tam gdzie trzeba wydzierać silnik nie chciałbym powtarzać operacji rozkręcania😶. Tylko dobrze by bylo sprawdzić glowicę na szczelność w 80 stopniach bo i pęknięcia się pojawiają i z naszej pracy niewiele by wyszło. 👍
Tym sposobem udało mi się uratować głowicę z Suzuki Gn 250 mojego ojca. Co prawda miałem do dyspozycji kawał szkła hartowanego zamiast pcb ale efekt po 2h szlifowania przeszedł moje oczekiwania. Wiem, że mogłem głowice oddać do zrobienia ale obrałem sobie na cel renowacje tego motoru własnymi siłami. Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że duzo rzeczy da się zrobić samemu – tylko trzeba przy tym myśleć i zdać się na logikę. Gdybym się kierował tymi wszystkimi "złotymi myślami" z for internetowych, to według nich, silnik, po takim zabiegu powinien eksplodować albo ztarzeć się od patrzenia…. Dziękuję autorowi za cenne wskazówki 🙂
Witam, czy w silniku z blokiem i głowicą aluminiową, tylko tuleje są żeliwne też mogę użyć papieru 220? Nawet z tej serii kl 375 j czyli na podłożu płóciennym najwyższa gradacja z tego co widzę to 240
Kiedyś tak naprawiali silniki(nie mówię o wschodnio-europejskiej gównianej motoryzacji). Musisz wiedzieć co robisz i być kreatywnym. Więcej filmów proszę od ciebie 💪💪💪
Proszę potraktować ten film jako ciekawostkę a nie zachęcanie do takich prac. Czytajcie opis pod filmem. Pozdrawiam wszystkich
Mnie się podoba, do mnie przemawia.
Porządne narzędzia pomiarowe…a metoda jest nieważna. (Wszak i nowoczesne maszyny trzeba skalibrować i sprawdzić.) Pomocny film.
Witaj. Film bardzo przydatny. Mam Golfa 2 i Passata B3 (1.6 TD JR oraz 1.9 TD AAZ) niestety żadnej porządnej szlifierni w moim mieście – a wysyłkowo np firma TOPMAR bardzo polecana ale ciągle pozostaje ryzyko firm kurierskich czy taką głowicą nie pieprzną i jej nie skrzywią więc chyba podejmę próbę planowania samemu. Mam natomiast dwa główne pytania pytania :
1. Czy masz jakiś sposób na sprawdzenie szczelności takiej głowicy we własnym zakresie na obecność ewentualnych mikro pęknięć?
2. Jak sprawdzić jaką zamówić uszczelkę? Ogólnie szlifiernie robią taki pomiar a robiąc samemu? Jak zmierzyć taką głowice by ustalić czy uszczelka ma być na 1, 2, 3 itd szlif?
3. Co ewentualnie z zaworami i ich gniazdami? Wystarczy je oczyścić z nagaru drobnym papierem, czy trzeba robić na lustro?
Cześć pisak jest bezpieczniejszy !!! Miedziując w ten sposób narażasz żeliwo na korozję…
A czy trzeba wyjmować silnik z samochodu? Pomiar wykonam sobie bez wyjmowania silnika.
Szczotka druciana na wkrętarkę i ogień 🔥😂 nigdy nie miałem po tym problemu 🤷
P
Wszystkie auta w Niemczech naprawiane u Turka i do Polski sprzedawane tak są naprawiane 😁😁
Witam. Bardzo ciekawy i pomocny material. Wielki szacun. Mam jedno pytanie. Jesli zrobisz planowanie glowicy i zbierzesz material o 0,02 i to samo z blokiem tez zbierzesz np. 0,02 to co w tym przypadku z zaworami? Nie nalezaloby ich skrocic o te 0,04. Pozdrawiam
Teksty typu oddaj do zakladu za 150 zł są tu nie na miejscu…to jest dla chcących zrobić coś samemu, plus satysfakcja, i opłacalnosci zabiegu się nie mierzy bo jest to niemierzalne.
Niby logiczne…niektorzy stosują lustra, ktore ma sporą dokładnosć wyszlifowania …jak ktoś ma dobry dostęp do silnika, glowicy w aucie to jakby się nie udalo to można operację oddac do zakładu, ale tam gdzie trzeba wydzierać silnik nie chciałbym powtarzać operacji rozkręcania😶.
Tylko dobrze by bylo sprawdzić glowicę na szczelność w 80 stopniach bo i pęknięcia się pojawiają i z naszej pracy niewiele by wyszło.
👍
bardzo prosto i fajnie pan to pokazal .Szacunek za wiedze ..
Tym sposobem udało mi się uratować głowicę z Suzuki Gn 250 mojego ojca. Co prawda miałem do dyspozycji kawał szkła hartowanego zamiast pcb ale efekt po 2h szlifowania przeszedł moje oczekiwania. Wiem, że mogłem głowice oddać do zrobienia ale obrałem sobie na cel renowacje tego motoru własnymi siłami. Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że duzo rzeczy da się zrobić samemu – tylko trzeba przy tym myśleć i zdać się na logikę. Gdybym się kierował tymi wszystkimi "złotymi myślami" z for internetowych, to według nich, silnik, po takim zabiegu powinien eksplodować albo ztarzeć się od patrzenia…. Dziękuję autorowi za cenne wskazówki 🙂
Jaka grubosc papieru ?
Witam, czy w silniku z blokiem i głowicą aluminiową, tylko tuleje są żeliwne też mogę użyć papieru 220? Nawet z tej serii kl 375 j czyli na podłożu płóciennym najwyższa gradacja z tego co widzę to 240
to samo robimy z głowicą?
Kiedyś tak naprawiali silniki(nie mówię o wschodnio-europejskiej gównianej motoryzacji). Musisz wiedzieć co robisz i być kreatywnym. Więcej filmów proszę od ciebie 💪💪💪
Popieram, pozdrawiam.
Subika zostawiam.
Potwierdzam w 100 procentach,ja stosowałem wiele razy tyle że tafla szklana.
Jagodowy nagrywa telefonem od lat i jest dobrze
Jakim papierem ściernym najlepiej aluminiowy blok/głowice szlifować?
Po co publikować taki film skoro to o dupę rozbić… Liczą się wyświetlenia?