Siema
Filmik ma na celu naświetlenie Wam tematyki napraw głównych silników. Pamiętajcie żeby podejmować się tego zadania z pomocą instrukcji napraw, tam zawsze macie podane wszystkie istotne luzy i pasowania. Jeśli nie posiadacie potrzebnego sprzętu pomiarowego, zawsze może Wam to wykonać zakład obróbki silników.
Jeśli chcecie kolejne odcinki o tej tematyce dajcie znać w komentarzach.
Pozdro!!!
Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
29 thoughts on “LUZY I PASOWANIA O KTÓRYCH MUSISZ PAMIĘTAĆ ROBIĄC REMONT SILNIKA DZIECIAKU!!!”
Witam. Czy masz może dane jakie luzy powinny być, momenty dokręcania i inne ważne dane przy remoncie silnika 2.5 dci g9u ?
Super odcinek 👍 a co do klientów,,, wiem że krzyż pański z nimi jest ,,, trzymaj się fachowej roboty zgodnej ze sztuką i tak jak powiedziałeś jak kogoś nie stać niech jeździ Cinquecento,,,
Poruszyłeś temat różnicy temperatur w warsztacie i biurze 😉 no i właśnie- w jakiej temperaturze składać silniki? PS super , że trafiłem na Twoje filmy w kluczowym etapie składania mojego v6 ford 3.7
Wrzuć tłok do lodówki, zmierz średnice, następnie zmierz w temperaturze pokojowej, a na koniec podgrzej :p Będzie widać jaką różnice robi temperatura 🙂 Np. Mnie nie stać na wydatki na samochód, a może i stać tylko wolę je wydać na paliwo, by dojechać samochodem w miejsca, które chce zobaczyć 😛 ale dlatego właśnie uczę się i naprawiam sam. Moje pierwsze spotkanie z mechaniką to była wymiana skrzyni biegów, a drugie spotkanie to wymiana uszczelki pod głowicą. Samochód to był Matiz, wymiana była szybka i poszła gładko, ale więcej czasu poświęcił na oglądanie filmów na YT, takich jak ten, by dowiedzieć się na co zwracać uwagę i jak to zrobić poprawnie. Oczywiście pół poprawnie, bo była to wymiana tylko samej uszczelki 😛 ale Matiz jeździł jeszcze przez rok bez problemu, zawiózł mnie w wiele odległych jak na Matiza miejsc, aż w końcu puścił pasek rozrządu. Też nic wielkiego, bo założyłem nowy pasek i odpalił, ale był już tak zardzewiały, że musiałem się z nim pożegnać. A teraz… Teraz mam Lanosa 😀 I obecnie pogięte zawory, bo pękł napinacz paska rozrządu. Ale wymienię zawory, trochę uwagi mu poświęcę i mam nadzieję, że bezpiecznie dowiezie mnie do Hiszpanii 🙂 Do Holandii już mnie woził, więc te 1500km dalej może też zajedzie 😀 Tylko chyba klepią w nim panewki, a nigdzie nie mogę znaleźć konkretnego filmu na temat wymiany panewek, więc chyba będę musiał je zostawić :/
Kris tak opowiada o samochodach i mechanice,że puszczam se to na sen,jestem niby mechanikiem nie praktykującym,ale do rzeczy,on tak opowiada o mechanice,że może usypiać dzieci,to nie drwiny tulko ma taki głos,że o czymkolwiek by nie opowiadał to usypia.Kris nie bądz zły.
W niedzielonej stopie korbowodu jest otwór którego średnica to 41,92mm. W tym otworze pracuje koszyk z łożyskami igiełkowymi. Jedno łożysko ma średnice 3,95mm (górne + dolne łożysko igiełkowe to 7,90mm). Jaką średnice powinien mieć sworzeń który bedzie pracować w koszyku?
Dodam ze korbowód jest od jednocylindrowej yamahy xt 600 z 1986r (44KM, 600cm3, 50Nm – max)
Moje wyliczenia to: 41,92 – 7,90 = 34,02
Z racji tego ze jest to pasowanie luźne (H7) to odejmuje 2 setki czyli sworzeń powinien mieć średnice równa 34,00 mm. Czy dobrze myśle?
Chris, Byku… To o czym mówisz, to jakiś kosmos.. Generalnie większość "warsztatów" i ich majsterspeców nawet nie używa klucza dynamometrycznego. Bo po co?
Witam. Czy masz może dane jakie luzy powinny być, momenty dokręcania i inne ważne dane przy remoncie silnika 2.5 dci g9u ?
Super odcinek 👍 a co do klientów,,, wiem że krzyż pański z nimi jest ,,, trzymaj się fachowej roboty zgodnej ze sztuką i tak jak powiedziałeś jak kogoś nie stać niech jeździ Cinquecento,,,
🙂
Te branie oleju to tylko Audi tyczy się 😁😁
Poruszyłeś temat różnicy temperatur w warsztacie i biurze 😉 no i właśnie- w jakiej temperaturze składać silniki? PS super , że trafiłem na Twoje filmy w kluczowym etapie składania mojego v6 ford 3.7
10 stopni celcjusza zmienia pomiar, popuść bo jest z czego
Zajebiste. Dzięki PROFESORZE!!!
był taki przypadek że też za którymś razem nie mogłem "włożyć" 🙂
Tylko skąd te serwisowki brać dla amatora?
Pierwszy raz rozbieram silnik, wiedza się przydała 😍
Wrzuć tłok do lodówki, zmierz średnice, następnie zmierz w temperaturze pokojowej, a na koniec podgrzej :p Będzie widać jaką różnice robi temperatura 🙂
Np. Mnie nie stać na wydatki na samochód, a może i stać tylko wolę je wydać na paliwo, by dojechać samochodem w miejsca, które chce zobaczyć 😛 ale dlatego właśnie uczę się i naprawiam sam. Moje pierwsze spotkanie z mechaniką to była wymiana skrzyni biegów, a drugie spotkanie to wymiana uszczelki pod głowicą. Samochód to był Matiz, wymiana była szybka i poszła gładko, ale więcej czasu poświęcił na oglądanie filmów na YT, takich jak ten, by dowiedzieć się na co zwracać uwagę i jak to zrobić poprawnie. Oczywiście pół poprawnie, bo była to wymiana tylko samej uszczelki 😛 ale Matiz jeździł jeszcze przez rok bez problemu, zawiózł mnie w wiele odległych jak na Matiza miejsc, aż w końcu puścił pasek rozrządu. Też nic wielkiego, bo założyłem nowy pasek i odpalił, ale był już tak zardzewiały, że musiałem się z nim pożegnać. A teraz… Teraz mam Lanosa 😀 I obecnie pogięte zawory, bo pękł napinacz paska rozrządu. Ale wymienię zawory, trochę uwagi mu poświęcę i mam nadzieję, że bezpiecznie dowiezie mnie do Hiszpanii 🙂 Do Holandii już mnie woził, więc te 1500km dalej może też zajedzie 😀 Tylko chyba klepią w nim panewki, a nigdzie nie mogę znaleźć konkretnego filmu na temat wymiany panewek, więc chyba będę musiał je zostawić :/
27 minuta 40 sekunda .. moj ukochany moment tej wyliczanki. Pozdrawiam. Mechanik od Luftgekühlte
Panie Profesorze – ma Pan rację – najważniejsza jest kondycja naszej głowicy !
Każdy tłok jest trójkątem, lecz nie każdy trójkąt jest tłokiem. Postaram się zapamiętać 🙂
👍👌
Baza wiedzy. Dzięki pozdro
Gdzie te panewki… A gdzieś wpierdoli.em …!
Skąd bierzecie instrukcje do samochodu? Kiedyś były książki "naprawiam go sam" ale nie mogę znaleźć do swojego auta
Super materiał. Coraz bardziej potrzebna wiedzą bo coraz mniej mechaników a coraz więcej bezmyślnych wymieniaczy części.
A propos czujnika zegarowego, jak zapytałem mechanika czy mierzy bicie przy wymianie tarcz to się zapytał a po co?
Fajne, tylko szkoda, że wartości luzów podałeś tylko przy pierwszym punkcie . Reszta perfect 👍🏻
Kuźwa w Jawce było prościej,z czego bym nie poskładał to chodziła.
Kris jesteś drugi po Wołoszańskim.
Kris tak opowiada o samochodach i mechanice,że puszczam se to na sen,jestem niby mechanikiem nie praktykującym,ale do rzeczy,on tak opowiada o mechanice,że może usypiać dzieci,to nie drwiny tulko ma taki głos,że o czymkolwiek by nie opowiadał to usypia.Kris nie bądz zły.
Pan profesor jest the beściak
Gdzie szukać serwisówek bo w necie niema nic
Witam. Mam pytanie odnośnie pasowania.
W niedzielonej stopie korbowodu jest otwór którego średnica to 41,92mm. W tym otworze pracuje koszyk z łożyskami igiełkowymi. Jedno łożysko ma średnice 3,95mm (górne + dolne łożysko igiełkowe to 7,90mm). Jaką średnice powinien mieć sworzeń który bedzie pracować w koszyku?
Dodam ze korbowód jest od jednocylindrowej yamahy xt 600 z 1986r (44KM, 600cm3, 50Nm – max)
Moje wyliczenia to: 41,92 – 7,90 = 34,02
Z racji tego ze jest to pasowanie luźne (H7) to odejmuje 2 setki czyli sworzeń powinien mieć średnice równa 34,00 mm. Czy dobrze myśle?
Jak zwykle bardzo fajny filmik. Zacheca do zglebienia wiedzy o tym ogromnym temacie.
Chris, Byku… To o czym mówisz, to jakiś kosmos.. Generalnie większość "warsztatów" i ich majsterspeców nawet nie używa klucza dynamometrycznego. Bo po co?