Na temat docierania też otrzymujemy dużo pytań – widać nikt nie czyta materiałów technicznych 😉 W filmie wykorzystano grafiki i …
Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
22 thoughts on “Docieranie”
Jestem absolwentem Mechaniki i Budowy Maszyn jednej z uczelni w naszym kraju. Mam żal, że nie przekazano mi takiej wiedzy na owych studiach. Co do docierania to pojawiają się jeszcze dwa pytania. Czy po każdym z tych dwóch etapów czyli najpierw po 200km, a później po 2000km warto zlać stary olej i wymienić filtr oleju? Czy do procesu docierania korzystnie jest z jakiegoś wzgledu użyć oleju mineralnego oczywiście w specyfikacji jakościowej i lepkościowej zalecanej przez producenta pojazdu?
Panie inżynierze 🙂 dziękuję za przekazaną wiedzę, nie mam wykształcenia związanego z mechaniką. Wiedziałem kilka rzeczy o których Pan wspomniał, ale nie miałem pojęcia dlaczego tak , a nie inaczej. Wiedza super i przekazana bardzo zrozumiale. Jeszcze raz dziękuję.
Romet Soft Choper 2 – docierając przejechałem trochę ponad 500 km prawie zgodnie ze wskazówkami. "Prawie" bo połowa była na polnych i leśnych drogach. Ale delikatnie 🙂 Dziękuję i pozdrawiam 🍀
Czy docieranie pojazdu,motorower lub motocykl 125 chłodzony powietrzem w zimie przy słonecznej pogodzie bez deszczu i śniegu przy temperaturze powiedzmy od +5 do – 5 będzie miało lepszy efekt docierania niż latem lub wiosną?…Pozdrawiam…
Bardzo dobry wyklad dzieki. Co prawda sam swoje silniki docieram na ostro, ale przedtem sam je skladam wiec dla przecietnego uzytkownika uwazam ze twoj sposob jest bezpieczniejszy.
Czy to dobry wniosek? Najbardziej komfortowe warunki dotarcia to rolki / stojak i praca na silniku bez obciążenia silnika napędem masy motocyklisty / pojazdu? Oczywiście z płynnym operowaniem gazem. Bo jak tu zimą dotrzeć silnik na sezon?
He he dzięki. 'wsłuchujcie" się w silniki, faceci tak mają. I na 'wyczucie' ojciec gł.mech tak mawiał dokręcać na wyczucie, że kiedyś to opanuję. Teraz są klucze dynamometryczne, ale jeżeli są stare bryki i już leciwe gwinty to nm mogą być zbyt książkowe….luz pomiarowy, luz montażowy też fajny temat. Wielkie podziękowania za nieoceniony wkład w Polską kulturę mechaniczną z motocyklową na czele. https://youtu.be/uAP5b-y_QQc
Techniczna wiedza przekazana w zrozumiały sposób. Docierając swego Junaka,którego sam odrestaurowałem,kierowałem się zasadą aby nie przeciążać silnika. Czasami trochę podkręcałem mu obroty i teraz mam pewność, że dobrze zrobiłem. Tak dotarty silnik odwdzięczył się bezawaryjną pracą przez ok.12tys.km. do wypadku, w wyniku którego pękła główka ramy (samochód wymusił pierwszeństwo).Mam nadzieję, że kiedyś go naprawię. Pozdrawiam z mazur.
Oj, Mgr. Nie jest tytułem naukowym. To jest ostatni tytuł zawodowy. Oczywiście ja się nie buntuję. Tak tylko sobie zauważyłem. Oglądam, słucham i bardzo dobrze że Pan nagrywa takie filmy. Bardzo dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.
Czy w starszych silnikach lepiej podnieść stopień sprężania np. z 7:1 na 8.5:1 czy przyspieszyć zapłon? Wiadomo przejście z paliwa 78 czy mniej na 95 oktan.
Bardzo ciekawy odcinek! To jeden z kanałów na YouTube który naprawdę warto oglądać. Posiadam Właśnie prawie nowy motocykl. Jest nawet o nim film na moim kanale chcę go sprzedać Jak go kupiłem miał już niecałe 3tys km Mam pytanie Czy jest jakiś sposób by sprawdzić czy on został dotarty poprawnie? Czy tak jak pan mówił po prostu elementy zużyją się szybciej i tyle za odpowiedź z góry dziękuję pozdrawiam serdecznie 👍😀
Mam również propozycje żeby wziąć na warsztat popularne zapłony CDI tak ostatnio popularne w motocyklach zabytkowych, gdyż mają zarówno tylu entuzjastów co przeciwników. Sam miałem z nimi do czynienia i zauważyłem całkowicie inną charakterystykę pracy silnika ( moim zdaniem silnik stał się tak jakby "niespokojny" jakby miał wyskoczyć z ramy i stanąć obok) jedyne wytłumaczenie znajduje w tym, że koło zamachowe jest lżejsze i ma mniejszą średnice, ale jakie ma to konsekwencje i czy w ogóle jakieś ma to nie wiem.
Sztos! Dwa pytania mam czy można zmieniać biegi bez sprzęgła oraz czy przy docieraniu można motocykl zostawić na luzie/biegu jałowym aby silnik pracował w miejscu bez gazu na wolnych obrotach czy należy dodawać i odpuszczać gaz? Pozdrawiam
Nawet jeśli większość z tego wiem ( lub wiedziałem , bo w praktyce już tej wiedzy prawie nie używam ) to bardzo miło tego się słucha. Warto z tego przekazu skorzystać, bo ta wiedza pozostała już u bardzo nielicznej i wymierającej grupy mechaników, a tak czysto i jasno wyjaśnionego tematu już nie znajdziecie.
Jestem absolwentem Mechaniki i Budowy Maszyn jednej z uczelni w naszym kraju. Mam żal, że nie przekazano mi takiej wiedzy na owych studiach.
Co do docierania to pojawiają się jeszcze dwa pytania. Czy po każdym z tych dwóch etapów czyli najpierw po 200km, a później po 2000km warto zlać stary olej i wymienić filtr oleju? Czy do procesu docierania korzystnie jest z jakiegoś wzgledu użyć oleju mineralnego oczywiście w specyfikacji jakościowej i lepkościowej zalecanej przez producenta pojazdu?
Panie inżynierze 🙂 dziękuję za przekazaną wiedzę, nie mam wykształcenia związanego z mechaniką. Wiedziałem kilka rzeczy o których Pan wspomniał, ale nie miałem pojęcia dlaczego tak , a nie inaczej. Wiedza super i przekazana bardzo zrozumiale. Jeszcze raz dziękuję.
pozdrowienia
Romet Soft Choper 2 – docierając przejechałem trochę ponad 500 km prawie zgodnie ze wskazówkami. "Prawie" bo połowa była na polnych i leśnych drogach. Ale delikatnie 🙂
Dziękuję i pozdrawiam 🍀
Czy docieranie pojazdu,motorower lub motocykl 125 chłodzony powietrzem w zimie przy słonecznej pogodzie bez deszczu i śniegu przy temperaturze powiedzmy od +5 do – 5 będzie miało lepszy efekt docierania niż latem lub wiosną?…Pozdrawiam…
Nie ma co się przejmować Baranami. Bardzo fajny mądry program.
Bardzo dobry wyklad dzieki. Co prawda sam swoje silniki docieram na ostro, ale przedtem sam je skladam wiec dla przecietnego uzytkownika uwazam ze twoj sposob jest bezpieczniejszy.
Witam,
czy to co Pan mówi o zmianie wyprzedzenia zapłonu
ze względu na większą liczbę oktanową tyczy się również zapłonu CDI?
Pozdrawiam.
Już kolejny odcinek miłośnika dwusuwów.dziekuje za przekazaną wiedzę
Muszę szczerze przyznać, że artykuł na temat docierania w "MMMK" przeczytałem z dwa razy zanim zacząłem docierać swój motocykl. Pozdr.
Świetny wykład!
Dzięki, szacun.
Czy to dobry wniosek?
Najbardziej komfortowe warunki dotarcia to rolki / stojak i praca na silniku bez obciążenia silnika napędem masy motocyklisty / pojazdu?
Oczywiście z płynnym operowaniem gazem.
Bo jak tu zimą dotrzeć silnik na sezon?
Jawy wzywają… Projekt długoplanowy.
Świetny materiał , dzięki .
He he dzięki. 'wsłuchujcie" się w silniki, faceci tak mają. I na 'wyczucie' ojciec gł.mech tak mawiał dokręcać na wyczucie, że kiedyś to opanuję. Teraz są klucze dynamometryczne, ale jeżeli są stare bryki i już leciwe gwinty to nm mogą być zbyt książkowe….luz pomiarowy, luz montażowy też fajny temat. Wielkie podziękowania za nieoceniony wkład w Polską kulturę mechaniczną z motocyklową na czele. https://youtu.be/uAP5b-y_QQc
Techniczna wiedza przekazana w zrozumiały sposób. Docierając swego Junaka,którego sam odrestaurowałem,kierowałem się zasadą aby nie przeciążać silnika. Czasami trochę podkręcałem mu obroty i teraz mam pewność, że dobrze zrobiłem. Tak dotarty silnik odwdzięczył się bezawaryjną pracą przez ok.12tys.km. do wypadku, w wyniku którego pękła główka ramy (samochód wymusił pierwszeństwo).Mam nadzieję, że kiedyś go naprawię. Pozdrawiam z mazur.
Za kilka tygodni odbieram silnik po całkowitym remoncie, film 👍👍👍
Oj, Mgr. Nie jest tytułem naukowym. To jest ostatni tytuł zawodowy. Oczywiście ja się nie buntuję. Tak tylko sobie zauważyłem. Oglądam, słucham i bardzo dobrze że Pan nagrywa takie filmy. Bardzo dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.
Czy w starszych silnikach lepiej podnieść stopień sprężania np. z 7:1 na 8.5:1 czy przyspieszyć zapłon? Wiadomo przejście z paliwa 78 czy mniej na 95 oktan.
Bardzo ciekawy odcinek! To jeden z kanałów na YouTube który naprawdę warto oglądać. Posiadam Właśnie prawie nowy motocykl. Jest nawet o nim film na moim kanale chcę go sprzedać Jak go kupiłem miał już niecałe 3tys km Mam pytanie Czy jest jakiś sposób by sprawdzić czy on został dotarty poprawnie? Czy tak jak pan mówił po prostu elementy zużyją się szybciej i tyle za odpowiedź z góry dziękuję pozdrawiam serdecznie 👍😀
Mam również propozycje żeby wziąć na warsztat popularne zapłony CDI tak ostatnio popularne w motocyklach zabytkowych, gdyż mają zarówno tylu entuzjastów co przeciwników. Sam miałem z nimi do czynienia i zauważyłem całkowicie inną charakterystykę pracy silnika ( moim zdaniem silnik stał się tak jakby "niespokojny" jakby miał wyskoczyć z ramy i stanąć obok) jedyne wytłumaczenie znajduje w tym, że koło zamachowe jest lżejsze i ma mniejszą średnice, ale jakie ma to konsekwencje i czy w ogóle jakieś ma to nie wiem.
Sztos!
Dwa pytania mam czy można zmieniać biegi bez sprzęgła oraz czy przy docieraniu można motocykl zostawić na luzie/biegu jałowym aby silnik pracował w miejscu bez gazu na wolnych obrotach czy należy dodawać i odpuszczać gaz? Pozdrawiam
A co sądzisz o tzw "docieraniu na ostro"? Ja podchodzę do tego raczej ostrożnie i bardziej przemawia do mnie docieranie tak jak opisałeś to w filmie.
Nawet jeśli większość z tego wiem ( lub wiedziałem , bo w praktyce już tej wiedzy prawie nie używam ) to bardzo miło tego się słucha. Warto z tego przekazu skorzystać, bo ta wiedza pozostała już u bardzo nielicznej i wymierającej grupy mechaników, a tak czysto i jasno wyjaśnionego tematu już nie znajdziecie.