Uwaga ważne !!! Silników mińsk 125 było kilka rodzajów dlatego film ten może być pomocny tylko dla posiadaczy takiego silnika jak jest przedstawiony na filmie. Jeśli posiadasz inny silnik to procedura jego składania będzie inna!!! Złożenie silnika z grubym wałem (20mm) w taki sposób jak na filmie będzie niepoprawne.
Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
33 thoughts on “Składanie silnika mińska 125 dla widza cz. 3 – naprawa przylgni i skręcanie karterów”
Witam mam takie pytanko remontuje silnik od mińska ten typ co na filmiku i po rozebraniu okazuje się że nie ma tej tulejki dystansowej co jest między łożyskami, wiadomo może z jakiego materiału można ją dorobić i jakie ma wymiary?
Jest jakaś wartość grubości uszczelki między karterami? Wiem, że te z allegro można wywalić do śmieci, chciałbym sobie dorobić we własnym zakresie. Jeśli przeoczyłem na filmie to przepraszam :).
Posiadam Suzuki ts125r jak mam osadzić łożysko na różnice temperatur gdy od strony zapłonu muszę wsadzić najpierw uszczelniacz od środka potem łożysko jak go nie stopić?
Niewiem ale uszczelniacze sa odwrotnie powinły byc sprężynką do wału bo gdy tłok spreza mieszanke w komoze korbowej to cisnienie u ciebie ucieknie do skrzyni nie rozumiem dlaczegos tak zrobił ?
Siemka yamahim ile Cię kosztował remont tego silnika minśka 125 tak jak należało sam skałdałeś ???? ….. i gdzie kupić takich silnik jak twój …..pozdrrrrrrrrrroooooooooooooo
mam pytanie bo ogólnie jestem niedoedukowany i nie umiem nic zrobić takiego z moim silnikiem jawka 50 mustang. remont silnika całkowity co tylko trza będzie bo jest to jawka na pokazy/jazdy po małopolsce powiedz mi bo nie mogę nikogo zaufanego znaleźć proszę dałoby rady abyś ty się tym zajął ???
właśnie doczytałem ok rozumiem, składałem ten silnik jakieś cztery lata temu i uszczelniacze szły na zewnątrz,a jeśli mógłbyś mi wyjaśnić jakie zadanie spełniały blaszane przekładki w kształcie krzyża pomiędzy lozyskami a uszczelniaczami montowane w tym silniku?
bardzo fajne filmy robisz z profesjonalnym podejsciem do tematu,zastanawia mnie tylko dlaczego uszczelniacze założyłeś od wewnątrz a łożyska na zewnątrz,jak bedzie smarowane to od prawej strony czyli od zapłonu,i dlaczego uszczelniacze są sprężynkami na zewnątrz, chyba ze to uszczelniacze bez wargi i sprężyn,jak te oryginalne
Po skręceniu silnika nie miałeś problemów z wbiciem tulejek ustalających ? Wydaje mi się ze najpierw lepiej wbić tulejki aby kartery współosiowały ze sobą a potem skręcać je śrubami
też właśnie się zastanawiałem jak to łożysko jest smarowane 🙂 ogólnie bardzo dobrze mi się ogląda filmik jak ktoś wie co robi i robi to profesjonalnie ale ja osobiście zamiast palnika używam opalarki nie przegrzeje na pewno karteru a z palnikiem różnie bywa i jeszcze jedna sprawa zamiast skręcać kartery śrubami na płaski czy krzyżakowy śrubokręt lepiej użyć śrub imbusowych mamy pewność że dokręcimy taką śrubę i odkręcimy to tyle odemnie leci subik za dobrą robotę
Witaj kolego widzę że znasz się trochę na tych mińskach mógłbym liczyć na twoją pomoc? A mianowicie kiedy odpale motocykl chodzi bez problemu na biegu jałowym gdy dodam gazu na na pewnej partii obrotów motocykl przerywa, jak nim jadę nie ma takiego problemu, co może być nie tak?
Jedna uwaga :), simering na prawym karterze powinien byc od strony zapłonu ponieważ inaczej łożysko nie będzie smarowane, co nie bardzo widze aby z tak zalozonym simeringiem za długo pochodził :).
Mogłeś dobrać simeringi na originalny wymiar bo jak ktoś kiedyś będzie robił następny remont tego silnika to nie będzie wiedział co tam jest zrobione i czemu oryginalne simeringi nie pasują w te obręcze. Ale pomysł dobry.
te wkładki co dorobiles trzeba było wkleic na klei locito do łożysk lub cos podobnego żeby były na stale:) myślę ze można również znaleźć markowe uszczelniacze na org wymiar:)
Witam mam takie pytanko
remontuje silnik od mińska ten typ co na filmiku i po rozebraniu okazuje się że nie ma tej tulejki dystansowej co jest między łożyskami, wiadomo może z jakiego materiału można ją dorobić i jakie ma wymiary?
Super robota
😀
Jest jakaś wartość grubości uszczelki między karterami? Wiem, że te z allegro można wywalić do śmieci, chciałbym sobie dorobić we własnym zakresie. Jeśli przeoczyłem na filmie to przepraszam :).
Posiadam Suzuki ts125r jak mam osadzić łożysko na różnice temperatur gdy od strony zapłonu muszę wsadzić najpierw uszczelniacz od środka potem łożysko jak go nie stopić?
Tylko dlatego to oglądałem ,bo Miałeś podkowę zakładać a tu LIPA🤔 Może filmiki oglądałem w nie odpowiedniej kolejności😏
Witam jak Pan sobie poradzil ze zlozenie sprzegla…ze sprezynami?
Witam mam takie pytanko jestem na kupnie mińska tylko który model jest lepszy 400czy 400a
Hejka . Wał skąd zamawiałeś? Chińczyk?
majster lozyska na odwrot z uszczelniaczami powinny byc, lozyska od wewnatrz a uszczelniacze od zewnatrz XD
i zepsul dobre lozyska, mogles dac uszczelnione z wkladka gumowa. odpada problem smarowania lozysk 🙂
Niewiem ale uszczelniacze sa odwrotnie powinły byc sprężynką do wału bo gdy tłok spreza mieszanke w komoze korbowej to cisnienie u ciebie ucieknie do skrzyni nie rozumiem dlaczegos tak zrobił ?
ps, proponuję wywiercić dziurę w stole ,znacząco ulatwia sprawę
ojezu nie trzeba niczego grzać wystarczy żarówka i zamrazalka ,po co palnik?
Prawidłowy montaż silników – też tak składam identycznie podgrzewam i wkładam łożyska i wał palcami.
Siemka yamahim ile Cię kosztował remont tego silnika minśka 125 tak jak należało sam skałdałeś ???? ….. i gdzie kupić takich silnik jak twój …..pozdrrrrrrrrrroooooooooooooo
ziomek jak to jest silnik 2 suwowy to w 1 karterze zle zalozyles simering chyba ze tak na filmie kiepsko widac ??
można wiedzieć co to za pasta uszczelniająca miedzy kartery
mam pytanie bo ogólnie jestem niedoedukowany i nie umiem nic zrobić takiego z moim silnikiem jawka 50 mustang. remont silnika całkowity co tylko trza będzie bo jest to jawka na pokazy/jazdy po małopolsce powiedz mi bo nie mogę nikogo zaufanego znaleźć proszę dałoby rady abyś ty się tym zajął ???
ile wziąłeś za złożenie silnika
przez jaki +- okres podgrzewać kartery palnikiem? niestety nie mam możliwości zmierzenia ich temp :/
właśnie doczytałem ok rozumiem, składałem ten silnik jakieś cztery lata temu i uszczelniacze szły na zewnątrz,a jeśli mógłbyś mi wyjaśnić jakie zadanie spełniały blaszane przekładki w kształcie krzyża pomiędzy lozyskami a uszczelniaczami montowane w tym silniku?
bardzo fajne filmy robisz z profesjonalnym podejsciem do tematu,zastanawia mnie tylko dlaczego uszczelniacze założyłeś od wewnątrz a łożyska na zewnątrz,jak bedzie smarowane to od prawej strony czyli od zapłonu,i dlaczego uszczelniacze są sprężynkami na zewnątrz, chyba ze to uszczelniacze bez wargi i sprężyn,jak te oryginalne
Po skręceniu silnika nie miałeś problemów z wbiciem tulejek ustalających ?
Wydaje mi się ze najpierw lepiej wbić tulejki aby kartery współosiowały ze sobą a potem skręcać je śrubami
też właśnie się zastanawiałem jak to łożysko jest smarowane 🙂 ogólnie bardzo dobrze mi się ogląda filmik jak ktoś wie co robi i robi to profesjonalnie ale ja osobiście zamiast palnika używam opalarki nie przegrzeje na pewno karteru a z palnikiem różnie bywa i jeszcze jedna sprawa zamiast skręcać kartery śrubami na płaski czy krzyżakowy śrubokręt lepiej użyć śrub imbusowych mamy pewność że dokręcimy taką śrubę i odkręcimy to tyle odemnie leci subik za dobrą robotę
А сальник же другой стороной ставить надо
Witaj kolego widzę że znasz się trochę na tych mińskach mógłbym liczyć na twoją pomoc? A mianowicie kiedy odpale motocykl chodzi bez problemu na biegu jałowym gdy dodam gazu na na pewnej partii obrotów motocykl przerywa, jak nim jadę nie ma takiego problemu, co może być nie tak?
ciekawi mnie tak poza tematem tej naprawy (wykonanej dobrze) czy duzym nietaktem jest wymawianie nazwy firmy simering przez "s" zamiast "z"
nie powinno się grzać karterów
Jedna uwaga :), simering na prawym karterze powinien byc od strony zapłonu ponieważ inaczej łożysko nie będzie smarowane, co nie bardzo widze aby z tak zalozonym simeringiem za długo pochodził :).
Mogłeś dobrać simeringi na originalny wymiar bo jak ktoś kiedyś będzie robił następny remont tego silnika to nie będzie wiedział co tam jest zrobione i czemu oryginalne simeringi nie pasują w te obręcze. Ale pomysł dobry.
te wkładki co dorobiles trzeba było wkleic na klei locito do łożysk lub cos podobnego żeby były na stale:) myślę ze można również znaleźć markowe uszczelniacze na org wymiar:)
ładnie wyszkiełkowales jakim szkielkiem to robileś gradacja? a co z tym twoim minskiem z ta membrana itp nie ma zadnego filmu itp jak to chodzi
szkoda że dźwięk sie nie nagrał