Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
31 thoughts on “Samodzielne planowanie bloku i głowic z dokładnością do jednej setki”
Witaj. Film bardzo przydatny. Mam Golfa 2 i Passata B3 (1.6 TD JR oraz 1.9 TD AAZ) niestety żadnej porządnej szlifierni w moim mieście – a wysyłkowo np firma TOPMAR bardzo polecana ale ciągle pozostaje ryzyko firm kurierskich czy taką głowicą nie pieprzną i jej nie skrzywią więc chyba podejmę próbę planowania samemu. Mam natomiast dwa główne pytania pytania :
1. Czy masz jakiś sposób na sprawdzenie szczelności takiej głowicy we własnym zakresie na obecność ewentualnych mikro pęknięć?
2. Jak sprawdzić jaką zamówić uszczelkę? Ogólnie szlifiernie robią taki pomiar a robiąc samemu? Jak zmierzyć taką głowice by ustalić czy uszczelka ma być na 1, 2, 3 itd szlif?
świetny poradnik jak tego nie robić. Po pierwsze liniał, a nie suwmiarka, po drugie przede wszystkim pomiary wzdłuż bloku/głowicy, bo to w taki sposób się krzywi. Jeśli chcesz planować ręcznie to cała głowica powinna leżeć na papierze ściernym na idealnie prostej powierzchni, a nie zapierdalać kawałkiem deski po niej.
uczyłem się u mechanika w latach 90 i miał do tego duży kamień szlifierski, nie można było na nim nawet scyzoryka naostrzyć żeby był gładki, nie pamiętam reklamacji po robieniu silnika
Pamiętam jak ze 20 lat temu chłopaki na wioskach tak składali auta, długo to nie jeździło. W starych autach były trochę inne normy i takie rzecz przechodziły, a tu auto chyba na sprzedaż robione. Oszczędzać na planowaniu to się trochę z celem mija, po to są wymiary grubości uszczelek pod głowicą aby wiadomo było ile zebrać materiału z głowicy i żadnych zaworów skracać nie trzeba .
A jak podczas takiego zabiegu utrzymać prostopadłość powierzchni obrabianej oraz równoległość płaszczyzny dolnej i górnej? Bo rozumiem, że uzyskujemy tylko płaskość jednej powierzchni poniżej 0,02 mm.
Siema, jest ryzyko że zrobimy ładną płaszczyznę bloku ale nie będzie ona równoległa do płaszczyzny głowicy? W sensie czy możemy uzyskać płaski ale "lekki spad" pozdro
O rzeczywiście babola widać gołym okiem eh :/ Zostaję na tym kanale na dłużej bo masz takie podejście jak ja. Stare sprawdzone metody. A nie po 8 szkołach pseudo znawcy co pozjadali wszystkie rozumy.
Śmieszne te komentarze, jedne skrajnie na nie drugie na tak. Ja tam widziałem filmiki jak profesjonalne firmy planują gumówką dokładność do dwóch setnych metra. Profesjonalnej szlifierni to nie zastąpi i w bardziej precyzyjnych silnikach o większych mocach się nie sprawdzi.
Majster, Te bloki pękają właśnie na 2 i 3 cylindrze ze względu na zapchane katalizatory. Wytwarza się za duże cisnienie w wydechu i materiał nie wytrzymuje. Można to naprawić wkładając tuleje cylindryczne ale mało zakładów to robi. Widziałem jeden filmik, jak jakiś rusek sam zrobił sobie takie tuleje i je później wprasował. Co do Twojego planowania bloku i głowicy za pomocą deski, chętnie bym zobaczył efekt Twojej pracy na maszynie szlifierskiej, czy wyłapie jakieś nierówności. Podczas tego planowania radziłbym wszystkie kanały zapchać, nie wyczyścisz ich potem z tych opiłków metalu.
Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pozytywne komenty. Nie sądziłem że zrobię taki huk😊 czasem jest przypadek że trzeba oddać na tulejowanie czy przeszlif zaworów. Ale w moim przypadku było ok. A żeby co kolwiek zrobić musiał bym wysyłać głowice do pl. A bawię się tym i wiem że jest to na 200% dobre i będzie śmigać. Kolejna rzecz. Znajdę jeszcze patent na poprawę gniazd i szlif zaworów ale to troszkę potrwa by uzyskać idealną domowa technikę 😁
Majster ukazuje nam zupełnie inne oblicze mechaniki niż to co jest pokazywane w PL. Bardziej bym ufał ponieważ widać dokładność i staranność A tym bardziej jakąś podstawową wiedzę. Są to przypadki gdy naprawdę nie ma możliwości oddać bloku do planowania czy głowic. Czasami człowiek zaufa że sam zrobi to lepiej niż jakiś zakład szlifierski który nie raz potrafi spieprzyc robotę i to na maszynie. Ja w ten sposób robiłem polerowanie płaszczyzn na lustro. Druga sprawa u majstra jest coś chyba takiego że wgl nie wydawał by stwarzać osobę będącą mechanikiem bardziej jakimś sportowcem😁 A tu proszę mechanik widać że chłop miał zainteresowanie od młodego w tym kierunku . Ktoś jak by miał oddać auto w twoje ręce to jeszcze pewnie bał by się że dostanie wpierdziel za niewłaściwą eksploatację i katowanie sprzętu. Super odcinki czasami z humorem żartem mięsem podejście na luzie. Pozdrawiam 😀
Pizdziec👏🤌👍
Witaj. Film bardzo przydatny. Mam Golfa 2 i Passata B3 (1.6 TD JR oraz 1.9 TD AAZ) niestety żadnej porządnej szlifierni w moim mieście – a wysyłkowo np firma TOPMAR bardzo polecana ale ciągle pozostaje ryzyko firm kurierskich czy taką głowicą nie pieprzną i jej nie skrzywią więc chyba podejmę próbę planowania samemu. Mam natomiast dwa główne pytania pytania :
1. Czy masz jakiś sposób na sprawdzenie szczelności takiej głowicy we własnym zakresie na obecność ewentualnych mikro pęknięć?
2. Jak sprawdzić jaką zamówić uszczelkę? Ogólnie szlifiernie robią taki pomiar a robiąc samemu? Jak zmierzyć taką głowice by ustalić czy uszczelka ma być na 1, 2, 3 itd szlif?
Od czego to silnik?
Masz gościu super wiedzę
świetny poradnik jak tego nie robić. Po pierwsze liniał, a nie suwmiarka, po drugie przede wszystkim pomiary wzdłuż bloku/głowicy, bo to w taki sposób się krzywi. Jeśli chcesz planować ręcznie to cała głowica powinna leżeć na papierze ściernym na idealnie prostej powierzchni, a nie zapierdalać kawałkiem deski po niej.
Dobry pomysł, przetestuje
Wyciąg peta z ryja.
konieczne jest sciaganie tloków do takiej operacji?
uczyłem się u mechanika w latach 90 i miał do tego duży kamień szlifierski, nie można było na nim nawet scyzoryka naostrzyć żeby był gładki, nie pamiętam reklamacji po robieniu silnika
Dziękówa. Tego mi brakowało. Jutro czuje, że rozp… system z tym patentem 🙂
Pamiętam jak ze 20 lat temu chłopaki na wioskach tak składali auta, długo to nie jeździło. W starych autach były trochę inne normy i takie rzecz przechodziły, a tu auto chyba na sprzedaż robione. Oszczędzać na planowaniu to się trochę z celem mija, po to są wymiary grubości uszczelek pod głowicą aby wiadomo było ile zebrać materiału z głowicy i żadnych zaworów skracać nie trzeba .
Ruski kur wa hiphometal dla nieslyszacych;D majster wróć
Ale ciemnotę ludziom wciskasz, przecież te pomiary to są śmieszne.
A jak podczas takiego zabiegu utrzymać prostopadłość powierzchni obrabianej oraz równoległość płaszczyzny dolnej i górnej? Bo rozumiem, że uzyskujemy tylko płaskość jednej powierzchni poniżej 0,02 mm.
Siema, jest ryzyko że zrobimy ładną płaszczyznę bloku ale nie będzie ona równoległa do płaszczyzny głowicy? W sensie czy możemy uzyskać płaski ale "lekki spad"
pozdro
Jak wciągu 1 sekundy słyszę pato-draiverów , no cóż leci – . Nie do zobaczenia
Mogę prosić namiar do kontaktu miałbym prośbę o poradę odnośnie przykręcania głowicy do bloku w audi C4 2.6v6
O rzeczywiście babola widać gołym okiem eh :/
Zostaję na tym kanale na dłużej bo masz takie podejście jak ja. Stare sprawdzone metody.
A nie po 8 szkołach pseudo znawcy co pozjadali wszystkie rozumy.
Śmieszne te komentarze, jedne skrajnie na nie drugie na tak. Ja tam widziałem filmiki jak profesjonalne firmy planują gumówką dokładność do dwóch setnych metra. Profesjonalnej szlifierni to nie zastąpi i w bardziej precyzyjnych silnikach o większych mocach się nie sprawdzi.
Dla Polskich dziewczyn wchodzą i dwie setki…jak w masło.
Super poradnik jak spieprzyc cos tak zeby juz nikt tego nie dal rady naprawic.
polki..szklane..maja..po..8mm..grubosci..i..kosztuja..po..25pln..idealne..do..planowania
Zadna nowosc kolego.
10:20
zdajesz..sobie..sprawe..jakie..glupoty..opowiadasz?
Splanowanie..od..angielskiego..plane..czyli..plaszczyzna
Majster, Te bloki pękają właśnie na 2 i 3 cylindrze ze względu na zapchane katalizatory. Wytwarza się za duże cisnienie w wydechu i materiał nie wytrzymuje. Można to naprawić wkładając tuleje cylindryczne ale mało zakładów to robi. Widziałem jeden filmik, jak jakiś rusek sam zrobił sobie takie tuleje i je później wprasował. Co do Twojego planowania bloku i głowicy za pomocą deski, chętnie bym zobaczył efekt Twojej pracy na maszynie szlifierskiej, czy wyłapie jakieś nierówności. Podczas tego planowania radziłbym wszystkie kanały zapchać, nie wyczyścisz ich potem z tych opiłków metalu.
Zawory to chyba trza by w gnieździe zagłębić?
no z tym ręcznym planowaniem to mnie zaskoczyłeś, dobre
Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pozytywne komenty. Nie sądziłem że zrobię taki huk😊 czasem jest przypadek że trzeba oddać na tulejowanie czy przeszlif zaworów. Ale w moim przypadku było ok. A żeby co kolwiek zrobić musiał bym wysyłać głowice do pl. A bawię się tym i wiem że jest to na 200% dobre i będzie śmigać. Kolejna rzecz. Znajdę jeszcze patent na poprawę gniazd i szlif zaworów ale to troszkę potrwa by uzyskać idealną domowa technikę 😁
Majster ukazuje nam zupełnie inne oblicze mechaniki niż to co jest pokazywane w PL. Bardziej bym ufał ponieważ widać dokładność i staranność A tym bardziej jakąś podstawową wiedzę. Są to przypadki gdy naprawdę nie ma możliwości oddać bloku do planowania czy głowic. Czasami człowiek zaufa że sam zrobi to lepiej niż jakiś zakład szlifierski który nie raz potrafi spieprzyc robotę i to na maszynie. Ja w ten sposób robiłem polerowanie płaszczyzn na lustro. Druga sprawa u majstra jest coś chyba takiego że wgl nie wydawał by stwarzać osobę będącą mechanikiem bardziej jakimś sportowcem😁 A tu proszę mechanik widać że chłop miał zainteresowanie od młodego w tym kierunku . Ktoś jak by miał oddać auto w twoje ręce to jeszcze pewnie bał by się że dostanie wpierdziel za niewłaściwą eksploatację i katowanie sprzętu. Super odcinki czasami z humorem żartem mięsem podejście na luzie. Pozdrawiam 😀
Dobrze! Niech sie niesie dobra robota (Zajebista a nie dobra) znalazłem przypadkiem ten kanał będę odwiedzał i suba daje