Produkcja Rozpylaczy. SILNIKI wysokoprężne – Fabryki w Polsce
Wracamy do odcinków z branży motoryzacyjnej. Więcej: https://fabrykiwpolsce.pl/jak-powstaja-rozpylacze-silnikow-wysokopreznych-video/. W tym odcinku zobaczymy jak powstają rozpylacze układów wtryskowych niezbędne zamienniki części samochodowych. #fabryki #produkcja #rozpylacze
W samochodach, wyposażonych w silnik wysokoprężny, istotna jest praca układu dozującego paliwo do komory spalania. W roli głównej występują tu tak zwane wtryskiwacze, których najbardziej precyzyjnym elementem są ich końcówki, czyli rozpylacze.
00:00 Silniki wysokoprężne w samochodach.
Rozpylaczy wtryskiwacza w silnikach są odpowiedzialne za wytworzenie aerozolu składającego się z cząstek paliwa i powietrza.
00:29 Warszawskie Zakłady Mechaniczne WUZETEM.
Firma działa na rynku motoryzacyjnych części zamiennych od 1951 roku i specjalizuje się w produkcji rozpylaczy do silników wysokoprężnych które są zamiennikami o jakości porównywalnej z oryginałem.
00:56 Rozpylacz do silnika. Części zamienne do samochodów.
Składa się z korpusu i igły. Igła podnosząc się, powoduje wtrysk paliwa przez otworki rozpylające. Surowcem do produkcji są pręty ze stali o odpowiednich parametrach wytrzymałościowych.
01:12 Jak powstaje rozpylacz do silnika?
Zaczynamy od obróbki korpusu. Pierwszy etap to toczenie. W automacie tokarskim powstaje kształt detalu. Następnie w procesie obróbki elektrochemicznej wypalana jest komora, do której paliwo kanalikami przedostanie się z wtryskiwacza. Maszyna jest w pełni zautomatyzowana: sama pobiera sztuki i przekazuje je na wybrane stanowisko. Po wypaleniu korpus przechodzi przez kolejne fazy mycia. W ten sposób pozbywamy się soli, która dostaje się do nich podczas obróbki. Na koniec czeka go jeszcze konserwacja – produkt jest zabezpieczony przed korozją.
02:07 Piotr Pawluk – Specjalista ds. metalografii w WUZETEM.
02:34 Szlifowanie i obróbka powierzchni zewnętrznej.
Element zyskuje swój ostateczny kształt. Od środka zaś precyzyjnie szlifuje się stożek pracujący, otwór prowadzący i czoło korpusu.
03:15 Myjka ciśnieniowa.
Części wędrują do kąpieli w automatycznej myjni wytwarzającej duże ciśnienie, w której wykorzystujemy próżnię i ultradźwięki. Potem poddane zostają obróbce elektroerozyjnej.
03:50 Obróbka igły rozpylacza.
Tutaj też wszystko zaczyna się od toczenia ze stalowego pręta. Następnie tarcza szlifierska pieczołowicie odwzorowuje zaprogramowany kształt igły, która wcześniej została poddana obróbce cieplnej.
04:09 Szlifowanie parujące.
Igła ostatecznie jest dopasowywana do kształtu korpusu. Proces produkcji igły realizowany jest na podstawie danych generowanych przez system informatyczny.
04:33 Montaż rozpylaczy i wtryskiwaczy. Testujemy jak to działa.
W laboratorium aparatury paliwowej rozpylacz montowany jest we wtryskiwaczu i umieszczany w maszynie symulującej warunki pracy w silniku. Test polega na pomiarze dawek paliwa, przy różnych ciśnieniach pracy wtryskiwacza w urządzeniu.
04:49 Najlepsze polskie rozpylacze. Producent rozpylaczy.
Rozpylacze są pakowane w fiolki i zamykane, następnie etykietowane i umieszczane w kartoniki zbiorcze. Teraz wyruszą z fabryki Wuzetem do sklepów motoryzacyjnych i serwisów regeneracji wtrysków. Znajdą zastosowanie w samochodach osobowych, ciężarowych, pojazdach rolniczych i przemysłowych. Bo lepsze spalanie w silniku wysokoprężnym to ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i mniejsze obciążenie dla środowiska.
Fabryki w Polsce to podróż po zakładach produkcyjnych znajdujących się na terenie Polski. Można więc śmiało powiedzieć, że zwiedzamy przemysł w Polsce. Inspirowaliśmy się popularnym programem „Jak to jest zrobione?”, znanym z telewizyjnego kanału Discovery. Co tydzień wspólnie z naszymi widzami odwiedzamy zakład produkcyjny i polskie fabryki, żeby sprawdzić jak przebiega wybrany proces produkcji.
Obejrzyj inne odcinki o fabrykach z województwa mazowieckiego:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBIiEhkh7snYdbYw817rdgjCz6LT9pXjF
Branża motoryzacyjna – inne odcinki:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBIiEhkh7snZb1ggGdBshdIILk2PTJm2z
Zobacz, co u nas słychać 👇
Aktualności na stronie Fabryk w Polsce:
https://fabrykiwpolsce.pl/category/aktualnosci/
Przemysłowe historie:
https://fabrykiwpolsce.pl/category/przemyslowe-historie/
Praca w Fabrykach:
https://fabrykiwpolsce.pl/category/praca-w-fabrykach/
Skontaktuj się z nami: 👇
➡️ Facebook: http://bit.ly/2ur7xLQ
➡️ LinkedIn: http://bit.ly/3m4NlKH
➡️ Portal Fabryki w Polsce: https://fabrykiwpolsce.pl
➡️ Kontakt: piotr.kupiec@fabrykiwpolsce.pl
Dziękujemy, że oglądasz kanał Fabryki w Polsce.
Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Zastanawiasz się nad udziałem w programie Fabryki w Polsce? Podpowiemy i pokażemy przykłady, jak może wyglądać film o Twojej firmie.
Prześlij dane kontaktowe na adres 👉piotr.kupiec@fabrykiwpolsce.pl👈
Piotr skontaktuje się z Tobą i opowie, jak wygląda realizacja materiału.
Szkoda że ten zakład przestanie istnieć jak i silniki spalinowe
Końcówki wygrzmocone po paru kilometrach jak nie powinien co nikt Boscha nie podrobi pozdrawiam
Jako że was lubię nadrabiam wasze materiały a wtrącenia o ekologii po prostu będę traktować z przymrużeniem oka.
Co do wtrysków pytanie do was czy wtryski które wtryskują LPG różnią się od tych do benzyny czy nie ale są dedykowane inne?
Nie wyobrażam sobie założyć innych końcówek do sprzętu rolniczego niz Wuzetem.
Kto tam pracował, ten się w cyrku nie śmieje.
Fajny film. Tylko wniosek taki że czas na zmianę profilu produkcji. Tesla na dniach uruchomi swoją fabrykę pod Berlinem, co oznacza że za 3-4 lata wszyscy producenci w Europie zaczną przeżywać ARMAGEDDON. Będą jeszcze jeździć samochody wcześniej wyprodukowane, ale będzie to już zjawisko schyłkowe. Tak więc jak fabryka chce przetrwać to musi sobie znaleźć nowy produkt, bo bez zmian będzie to równia pochyła.
Fajnie jest zobaczyć jak powstają tzw "szpryce" w moim Tdi od 8 lat siedzą 0.216 od WUZETEM-a i złego słowa nie powiem. 👍
Zrób odcinek jak powstaje cement
Wygląda na nowoczesny zakład. Do tego z tradycjami- Super!
Bardzo dobrej jakości produkty nieraz przetestowałam Polecam!!!
miło widzieć kolejne polskie fabryki, porządne części… Chińczycy przejęli monopol na wszystko bijąc ceną,a teraz dyktują warunki i ceny…oby naszych fabryk,w naszych rękach, było coraz więcej 😁👍👍
co to za niewolnicy w maskach
Malo szczegółów o samym nawiercaniu otworów końcówki wtryskiwacza. Poza tym ok
jak powstają rozpylacze układów wtryskowych niezbędne zamienniki części samochodowych. #fabryki #produkcja #rozpylacze
W samochodach, wyposażonych w silnik wysokoprężny, istotna jest praca układu dozującego paliwo do komory spalania. W roli głównej występują tu tak zwane wtryskiwacze, których najbardziej precyzyjnym elementem są ich końcówki, czyli rozpylacze.
00:00 Silniki wysokoprężne w samochodach.
Rozpylaczy wtryskiwacza w silnikach są odpowiedzialne za wytworzenie aerozolu składającego się z cząstek paliwa i powietrza.
00:29 Warszawskie Zakłady Mechaniczne WUZETEM.
Firma działa na rynku motoryzacyjnych części zamiennych od 1951 roku i specjalizuje się w produkcji rozpylaczy do silników wysokoprężnych które są zamiennikami o jakości porównywalnej z oryginałem.
00:56 Rozpylacz do silnika. Części zamienne do samochodów.
Składa się z korpusu i igły. Igła podnosząc się, powoduje wtrysk paliwa przez otworki rozpylające. Surowcem do produkcji są pręty ze stali o odpowiednich parametrach wytrzymałościowych.
01:12 Jak powstaje rozpylacz do silnika?
Zaczynamy od obróbki korpusu. Pierwszy etap to toczenie. W automacie tokarskim powstaje kształt detalu. Następnie w procesie obróbki elektrochemicznej wypalana jest komora, do której paliwo kanalikami przedostanie się z wtryskiwacza. Maszyna jest w pełni zautomatyzowana: sama pobiera sztuki i przekazuje je na wybrane stanowisko. Po wypaleniu korpus przechodzi przez kolejne fazy mycia. W ten sposób pozbywamy się soli, która dostaje się do nich podczas obróbki. Na koniec czeka go jeszcze konserwacja – produkt jest zabezpieczony przed korozją.
02:07 Piotr Pawluk – Specjalista ds. metalografii w WUZETEM.
02:34 Szlifowanie i obróbka powierzchni zewnętrznej.
Element zyskuje swój ostateczny kształt. Od środka zaś precyzyjnie szlifuje się stożek pracujący, otwór prowadzący i czoło korpusu.
03:15 Myjka ciśnieniowa.
Części wędrują do kąpieli w automatycznej myjni wytwarzającej duże ciśnienie, w której wykorzystujemy próżnię i ultradźwięki. Potem poddane zostają obróbce elektroerozyjnej.
03:50 Obróbka igły rozpylacza.
Tutaj też wszystko zaczyna się od toczenia ze stalowego pręta. Następnie tarcza szlifierska pieczołowicie odwzorowuje zaprogramowany kształt igły, która wcześniej została poddana obróbce cieplnej.
04:09 Szlifowanie parujące.
Igła ostatecznie jest dopasowywana do kształtu korpusu. Proces produkcji igły realizowany jest na podstawie danych generowanych przez system informatyczny.
04:33 Montaż rozpylaczy i wtryskiwaczy. Testujemy jak to działa.
W laboratorium aparatury paliwowej rozpylacz montowany jest we wtryskiwaczu i umieszczany w maszynie symulującej warunki pracy w silniku. Test polega na pomiarze dawek paliwa, przy różnych ciśnieniach pracy wtryskiwacza w urządzeniu.
04:49 Najlepsze polskie rozpylacze. Producent rozpylaczy.
Rozpylacze są pakowane w fiolki i zamykane, następnie etykietowane i umieszczane w kartoniki zbiorcze. Teraz wyruszą z fabryki Wuzetem do sklepów motoryzacyjnych i serwisów regeneracji wtrysków. Znajdą zastosowanie w samochodach osobowych, ciężarowych, pojazdach rolniczych i przemysłowych. Bo lepsze spalanie w silniku wysokoprężnym to ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i mniejsze obciążenie dla środowiska.
Fabryki w Polsce to podróż po zakładach produkcyjnych znajdujących się na terenie Polski. Można więc śmiało powiedzieć, że zwiedzamy przemysł w Polsce. Inspirowaliśmy się popularnym programem „Jak to jest zrobione?”, znanym z telewizyjnego kanału Discovery. Co tydzień wspólnie z naszymi widzami odwiedzamy zakład produkcyjny i polskie fabryki, żeby sprawdzić jak przebiega wybrany proces produkcji.
Fajnie by zobaczyć jakąś stocznie
Kiedyś robiłem kapitalkę MF255 i mechanik stanowczo stwierdzil ,ze nie dają gwarancji na wtryski -bierze się nowe i tak długo próbuje ,aże któreś będą odpowiedniej jakości …:D
Inna sprawa,że już ciężko cokolwiek związanego z rolnictwem naprawiać ,bo przez Balcerowicza wszystcy PO STUDIACH ,a do pracy nie ma komu …:D
Fajne te wasze filmik 😀 Wincyj wincyj !!!
Chciałbym kupić taki zamiennik żeby można było jeździć na rzepakowym a nie na oleju napędowym 😊
uwielbiam ten kanał
Najciekawszego nie pokazano czyli jak i czym wytwarza się precyzyjne otwory w końcówce wtryskiwacza .
zróbcie o ML SYSTEM S.A
Mam wzm w Ursusie 🙂
niestety ale rozpylacze robione z plasteliny – na początku ok bo są precyzyjnie obrobione ale bardzo szybko tracą parametry ,, Halo WZM ! to do was !
Kurwa lektor nadal nie nauczył się mówić. Tragiczne akcentowanie. Kto takich ludzi dopuszcza do pracy to głowa mała. Zapraszam wybrać się do logopedy i nauczyć mówić poprawnie. Tragiczny 'uptalk', nie da się tego słuchać
👍