Dla tych, co chcą być na bieżąco zapraszamy na:
Facebook i Instagram : Drift Patriot
Facebook i Instagram : Paweł Grosz
Współpraca – drift.patriot@gmail.com
Drift Life!
Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.
Related
42 thoughts on “*Dlaczego pękła głowica w Kocurze?* Przyczyna, Skutek, Analiza – Silnik 2JZ 840HP”
Zmierzyliscie grubość ścianki i ma nie caly milimetr 0,90setnych a dziak mówił ze jest 1,50mm coś za bardzo przejechali akurat na tym przewężeniu gdzie fabrycznie tam już jest cieniutko mało mięsa wady odlewnicze tylko się przyczyniły do tak cienkiej ścianki
W F1 praktycznie każdy podzespół jest badany na ultrasonografie w trakcie produkcji i przed montażem . Ale niezawodność kosztuje 1 tłok w F1 to średni koszt 50 tyś. dolarów ……:) wiem wiem wiem , ale to nie pomyłka takie są ceny . Poz
Pamiętacie jak Paweł na drift masters objechał Nigela Colfera dzikiem kilka lat po tym jak ten mu zderzak dał hehe fajnie się patrzy na to co robisz gościu pozdro Drift patriot iiijje
Było go jechać, sprawdzili po portingu i było niby ok, ale papierów nie pokażą, może była wada ale nie chcieli tego robić bo by trzeba było cały proces od nowa powtarzać i straciliby kupe kasy?
Czemu zakład zajmujący się obróbką prócz wstępnego sprawdzenia ciśnieniowo i RTG nie wykonał badania sondą ultradźwiękową w celu weryfikacji grubości ścianek poszczególnych kanałów? Mogło to podpowiedzieć o wadliwości odlewu i podjęciu decyzji o odrzuceniu głowicy lub korekcji parametrów obróbki.
Czy posiadacie w silniku czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia? Pozwoli to szybciej wykrywać nieprawidłowości takie jak właśnie pęknięta głowica, czy wydmuchana uszczelka pod głowicą, lub nawet zatrzymać silnik przed wystąpieniem poważnej awarii.
Co do termoizolacji w moim mniemaniu bezpieczniejszym rozwiązaniem w porównaniu do bandażu, który nasiąkając olejem staje się pochodnią byłaby zgrzewana osłona termiczna z ceramicznym rdzeniem (jest w Polsce kilka firm, które świadczy taką usługę).
W F1 prześwietlają, sprawdzają, testują pod obciążeniem zanim dane graty trafią na tor i mowa tu o zabawie za grube miliony a też czasem potrafi pierd…..
Panowie fajny materiał ! Tylko pocięcie całej głowicy w tych samych miejscach da Wam odpowiedz co było przyczyną . Obstawiam ze w całej głowicy mieliście własnie w tym pękniętym kanale najcieńsza ściankę ! Nie obwiniał bym obróbki. Zapłaciliście duże pieniądze własnie za to zeby to zostało zrobione całkowicie powtarzalnie … maszyny CNC myli się 0,01-0,03 i tak to zostało zrobione …wg. programu CNC a nie z tzw 'łapki' pana Miecia 🙂 Oczywiście obróbka przyczyniła sie do uszkodzenia bo pocieniła ściankę ale nie była przyczyną nr 1. Reasumując tylko ciecie reszty kanałów da 100% odpowiedz. Trafiliście na "wadliwa' głowice która miała w tym miejscu przed obróbka juz cienką ściankę plus jakąś wadę odlewnicza + obróbka i … sałato sie 🙁
Doceniam rzetelne i racjonalne podejście do tematu !
W mojej opinii program CNC jest nieoptymalny. Powstał on jako offset seryjnego kształtu. W części srodkowej(pomiędzy gniazdem a prowadnica zaworu) oś kanału mogła by być mimośrodowo umieszczona. Tak by nowy kanał był od strony chłodzenia styczny do seryjnej ścianki. Wiadomo, teraz widać przekrój to łatwiej. I wymagałoby to jeszcze testów przepływu.
Ja mam tylko jedno pytanie. Dlaczego nie zostal zrobiony rentgen takiej glowicy przed jakakolwiek obrobka celem sprawdzenia wad odlewniczych co automatycznie powinno taka glowice dyskwalifikować albo chociaz przed poinformowac klienta ze panie zrobimy porting ale to moze jebnac. Pytanie proste ale watpie ze uzyskamy na nie kiedykolwiek odpowiedz. Bo tlumaczenie ze w innych robilysmy i to dzialalo jakos mnie nie przekonuje. Mam nadzieje ze w przyszlosci takie bledy zostana wyeliminowane.
PAWEŁ witam Cie ! Mógłbyś sprawdzić symulator driftu na urządzenia mobilne. Car x drifting z kamery z wnętrza i ocenić czy jest to realne porównywalne do assetto czy je dla lipa
Podjedźcie do firmy która obrabia stal. Przetnijcie w ten sposób na innym cylindrze. 🙂 Też mnie dziwi, że skoro znają te głowice i wiedzą jaka tam jest ścianka podebrali chociażby 0.1mm 😉
ej , pytańsko mam,gdzie w gdansku niby oddajecie całe motory? szukam 3ci rok kogoś komu nie trzeba tłumaczyć dlaczego cylindry mają trzymać wymiar i niestety nie mogę takiego namierzyć, będe bardzo wdzięczny! pozdrawiam!
Najpierw było mówione że obróbka była kosmetyczna celem wyrównania kanałów a później znowu się okazuje że 45% ścianki zostało zabrane… Jeżeli 45% to kosmetyka to ja czegoś nie rozumiem
No kiepsko z tym Dziakiem, jak się bawi w takie rzeczy profesjonalnie, to kupuje się ultradźwiękowy miernik grubości i sprawdza przed obróbką ile można bezpiecznie ściągnąć. No i tak średnio wieże w tą próbę szczelności. Na przyszłość Panowie, przy zakupie kolejnej głowicy dajcie ją do sprawdzenia do laboratorium, wpierw na wizualną ocenę, potem penetranty, a jak będzie ok to ultradźwiękowy pomiar grubości ścianki.
Zmierzyliscie grubość ścianki i ma nie caly milimetr 0,90setnych a dziak mówił ze jest 1,50mm coś za bardzo przejechali akurat na tym przewężeniu gdzie fabrycznie tam już jest cieniutko mało mięsa wady odlewnicze tylko się przyczyniły do tak cienkiej ścianki
To gdzie w Gdańsku jest ta sprawdzona firma o której mowa?
Dzięki, fajny materiał, pozdro od amatora 🙂
W F1 praktycznie każdy podzespół jest badany na ultrasonografie w trakcie produkcji i przed montażem .
Ale niezawodność kosztuje 1 tłok w F1 to średni koszt 50 tyś. dolarów ……:) wiem wiem wiem ,
ale to nie pomyłka takie są ceny . Poz
5:55 o Japończyczki wariatki wypuścili badziew :O nie wierze :O
trzeba bylo na Krasnobrodzką zawieźć. Ciągle coś…
Moc robi swoje….👍
Pamiętacie jak Paweł na drift masters objechał Nigela Colfera dzikiem kilka lat po tym jak ten mu zderzak dał hehe fajnie się patrzy na to co robisz gościu pozdro Drift patriot iiijje
CO TO JEST 0.7MM?
TO JEST PROSZENIE SIE O KLOPOTY
DAJCIE 0.3 NASTEPNYM RAZEM ALBO 0.325
Było go jechać, sprawdzili po portingu i było niby ok, ale papierów nie pokażą, może była wada ale nie chcieli tego robić bo by trzeba było cały proces od nowa powtarzać i straciliby kupe kasy?
Oddaj głowice do top mara robią najlepiej
Jebło to jebło, na chuj drążyć?
Od strony laika.
Czemu zakład zajmujący się obróbką prócz wstępnego sprawdzenia ciśnieniowo i RTG nie wykonał badania sondą ultradźwiękową w celu weryfikacji grubości ścianek poszczególnych kanałów?
Mogło to podpowiedzieć o wadliwości odlewu i podjęciu decyzji o odrzuceniu głowicy lub korekcji parametrów obróbki.
Czy posiadacie w silniku czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia?
Pozwoli to szybciej wykrywać nieprawidłowości takie jak właśnie pęknięta głowica, czy wydmuchana uszczelka pod głowicą, lub nawet zatrzymać silnik przed wystąpieniem poważnej awarii.
Co do termoizolacji w moim mniemaniu bezpieczniejszym rozwiązaniem w porównaniu do bandażu, który nasiąkając olejem staje się pochodnią byłaby zgrzewana osłona termiczna z ceramicznym rdzeniem (jest w Polsce kilka firm, które świadczy taką usługę).
Moim zdaniem zdjęli za dużo materiału i jak wiadomo jeśli coś ma się zepsuć to się zepsuje, a Pan z dziaka nie chce się przyznać do błędu
Pytanie czy odlew do gte nie jest lepszy niż ge
Jednym słowem stara szkoła najlepsza papierek do łapy i zapierdzielamy
W F1 prześwietlają, sprawdzają, testują pod obciążeniem zanim dane graty trafią na tor i mowa tu o zabawie za grube miliony a też czasem potrafi pierd…..
Gdzie drwa rąbią tam wióry lecą!
Panowie fajny materiał ! Tylko pocięcie całej głowicy w tych samych miejscach da Wam odpowiedz co było przyczyną . Obstawiam ze w całej głowicy mieliście własnie w tym pękniętym kanale najcieńsza ściankę ! Nie obwiniał bym obróbki. Zapłaciliście duże pieniądze własnie za to zeby to zostało zrobione całkowicie powtarzalnie … maszyny CNC myli się 0,01-0,03 i tak to zostało zrobione …wg. programu CNC a nie z tzw 'łapki' pana Miecia 🙂
Oczywiście obróbka przyczyniła sie do uszkodzenia bo pocieniła ściankę ale nie była przyczyną nr 1.
Reasumując tylko ciecie reszty kanałów da 100% odpowiedz. Trafiliście na "wadliwa' głowice która miała w tym miejscu przed obróbka juz cienką ściankę plus jakąś wadę odlewnicza + obróbka i … sałato sie 🙁
Doceniam rzetelne i racjonalne podejście do tematu !
cześć chciałbym żeby ktoś mnie nauczył driftu
W mojej opinii program CNC jest nieoptymalny. Powstał on jako offset seryjnego kształtu. W części srodkowej(pomiędzy gniazdem a prowadnica zaworu) oś kanału mogła by być mimośrodowo umieszczona. Tak by nowy kanał był od strony chłodzenia styczny do seryjnej ścianki. Wiadomo, teraz widać przekrój to łatwiej. I wymagałoby to jeszcze testów przepływu.
Kamil powinien mieć kanał, gdzie by tylko analizował fakapy w polskim motorsporcie . problem tylko, że pół branży by się musiało zwinąć ;D
Wydaje mi się że błędem było niezastosowanie głowicy 2jztdi z passata , Pozdrawiam 😉
Nie polecam firmy dziak zamiast k na końcu powinno być d strącone pieniądze spore przez tą firmę
Najgorzej jak jak Ci warsztat spierniczy robotę
Ja mam tylko jedno pytanie. Dlaczego nie zostal zrobiony rentgen takiej glowicy przed jakakolwiek obrobka celem sprawdzenia wad odlewniczych co automatycznie powinno taka glowice dyskwalifikować albo chociaz przed poinformowac klienta ze panie zrobimy porting ale to moze jebnac. Pytanie proste ale watpie ze uzyskamy na nie kiedykolwiek odpowiedz. Bo tlumaczenie ze w innych robilysmy i to dzialalo jakos mnie nie przekonuje. Mam nadzieje ze w przyszlosci takie bledy zostana wyeliminowane.
PAWEŁ witam Cie !
Mógłbyś sprawdzić symulator driftu na urządzenia mobilne. Car x drifting z kamery z wnętrza i ocenić czy jest to realne porównywalne do assetto czy je dla lipa
Jaki wydatek musiał być na tą część ?
Skoro sprawdzają szczelność przed i po portingu to dlaczego te uszkodzenia i wady nie wyszły ?
Pocięcie głowicy w jednym miejscu nic nie mówi o przyczynie awarii. Trzeba by pociąć na każdym cylindrze i porównać z kilkoma kolejnymi głowicami.
Może się okazać ze odlewnia w którymś roku zmieniła formę i dopiero po pocięciu wychodzą różnicę.
Głowice do m104 odlewane były co najmniej z dwóch rodzajów form i niby wszystko jest takie same, a płaszczyzny pod kolektor ssący są różne.
Podjedźcie do firmy która obrabia stal. Przetnijcie w ten sposób na innym cylindrze. 🙂 Też mnie dziwi, że skoro znają te głowice i wiedzą jaka tam jest ścianka podebrali chociażby 0.1mm 😉
ej , pytańsko mam,gdzie w gdansku niby oddajecie całe motory? szukam 3ci rok kogoś komu nie trzeba tłumaczyć dlaczego cylindry mają trzymać wymiar i niestety nie mogę takiego namierzyć, będe bardzo wdzięczny! pozdrawiam!
Jeblo to jeblo
Najpierw było mówione że obróbka była kosmetyczna celem wyrównania kanałów a później znowu się okazuje że 45% ścianki zostało zabrane… Jeżeli 45% to kosmetyka to ja czegoś nie rozumiem
Dziak zwrócił koszty? Widać czarno na białym, że powinien się do tego poczuwać
Ale pierdolenie. Większy porting zrobić na przyszłość. Dupca smuty auta upierdalane w sporcie się psują zawsze może coś jebnać
Ty to masz chłopie pecha, cały sezon…
Albo może dla Ciebie jest najtrudniejszy scenariusz, żebyś nauczył się sobie z nim radzić?
Tuning to dążenie do spektakularnego pierdolniecia.
To jednak ten 2JZ nie taki pancerny jak go wszyscy malują
Trza powiedzieć, że dlatego nie zaleca się portingu w #2JZ i dlatego stanowczo #V8 jest 100 razy lepsza, wytrzymalsza.
jak robisz z 200 , 850 koni to nie ma filozofii, zawsze jebnie, kwestia tylko kiedy.
No kiepsko z tym Dziakiem, jak się bawi w takie rzeczy profesjonalnie, to kupuje się ultradźwiękowy miernik grubości i sprawdza przed obróbką ile można bezpiecznie ściągnąć. No i tak średnio wieże w tą próbę szczelności. Na przyszłość Panowie, przy zakupie kolejnej głowicy dajcie ją do sprawdzenia do laboratorium, wpierw na wizualną ocenę, potem penetranty, a jak będzie ok to ultradźwiękowy pomiar grubości ścianki.