Loading…

Regeneracja Głowic Samochodowych Warszawa

Głowice Samochodowe + Mechanik Samochodowy
Kontakt

*Dlaczego pękła głowica w Kocurze?* Przyczyna, Skutek, Analiza – Silnik 2JZ 840HP



Akcja głowica – zbieramy fakty i analizujemy przez co Subaru się zapaliło.

Nowe bluzy DRIFT PATRIOT : https://driftpatriot.com/sklep/

Dla tych, co chcą być na bieżąco zapraszamy na:
Facebook i Instagram : Drift Patriot
Facebook i Instagram : Paweł Grosz

Współpraca – drift.patriot@gmail.com

Drift Life!

Youtube oferuje usługi w zakresie: regeneracja głowic, szlifowanie wałów, planowanie głowic, regeneracja silników, szlifowanie głowic, Podstawą naszej działalności jest świadczenie usług z zakresu regeneracji części samochodowych oraz ich podzespołów. Ogromne doświadczenie, specjalistyczny sprzęt w diagnostyce samochodów w Warszawie.

42 thoughts on “*Dlaczego pękła głowica w Kocurze?* Przyczyna, Skutek, Analiza – Silnik 2JZ 840HP

  1. Zmierzyliscie grubość ścianki i ma nie caly milimetr 0,90setnych a dziak mówił ze jest 1,50mm coś za bardzo przejechali akurat na tym przewężeniu gdzie fabrycznie tam już jest cieniutko mało mięsa wady odlewnicze tylko się przyczyniły do tak cienkiej ścianki

  2. W F1 praktycznie każdy podzespół jest badany na ultrasonografie w trakcie produkcji i przed montażem .
    Ale niezawodność kosztuje 1 tłok w F1 to średni koszt 50 tyś. dolarów ……:) wiem wiem wiem ,
    ale to nie pomyłka takie są ceny . Poz

  3. Pamiętacie jak Paweł na drift masters objechał Nigela Colfera dzikiem kilka lat po tym jak ten mu zderzak dał hehe fajnie się patrzy na to co robisz gościu pozdro Drift patriot iiijje

  4. Było go jechać, sprawdzili po portingu i było niby ok, ale papierów nie pokażą, może była wada ale nie chcieli tego robić bo by trzeba było cały proces od nowa powtarzać i straciliby kupe kasy?

  5. Od strony laika.

    Czemu zakład zajmujący się obróbką prócz wstępnego sprawdzenia ciśnieniowo i RTG nie wykonał badania sondą ultradźwiękową w celu weryfikacji grubości ścianek poszczególnych kanałów?
    Mogło to podpowiedzieć o wadliwości odlewu i podjęciu decyzji o odrzuceniu głowicy lub korekcji parametrów obróbki.

    Czy posiadacie w silniku czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia?
    Pozwoli to szybciej wykrywać nieprawidłowości takie jak właśnie pęknięta głowica, czy wydmuchana uszczelka pod głowicą, lub nawet zatrzymać silnik przed wystąpieniem poważnej awarii.

    Co do termoizolacji w moim mniemaniu bezpieczniejszym rozwiązaniem w porównaniu do bandażu, który nasiąkając olejem staje się pochodnią byłaby zgrzewana osłona termiczna z ceramicznym rdzeniem (jest w Polsce kilka firm, które świadczy taką usługę).

  6. W F1 prześwietlają, sprawdzają, testują pod obciążeniem zanim dane graty trafią na tor i mowa tu o zabawie za grube miliony a też czasem potrafi pierd…..

  7. Panowie fajny materiał ! Tylko pocięcie całej głowicy w tych samych miejscach da Wam odpowiedz co było przyczyną . Obstawiam ze w całej głowicy mieliście własnie w tym pękniętym kanale najcieńsza ściankę ! Nie obwiniał bym obróbki. Zapłaciliście duże pieniądze własnie za to zeby to zostało zrobione całkowicie powtarzalnie … maszyny CNC myli się 0,01-0,03 i tak to zostało zrobione …wg. programu CNC a nie z tzw 'łapki' pana Miecia 🙂
    Oczywiście obróbka przyczyniła sie do uszkodzenia bo pocieniła ściankę ale nie była przyczyną nr 1.
    Reasumując tylko ciecie reszty kanałów da 100% odpowiedz. Trafiliście na "wadliwa' głowice która miała w tym miejscu przed obróbka juz cienką ściankę plus jakąś wadę odlewnicza + obróbka i … sałato sie 🙁

    Doceniam rzetelne i racjonalne podejście do tematu !

  8. W mojej opinii program CNC jest nieoptymalny. Powstał on jako offset seryjnego kształtu. W części srodkowej(pomiędzy gniazdem a prowadnica zaworu) oś kanału mogła by być mimośrodowo umieszczona. Tak by nowy kanał był od strony chłodzenia styczny do seryjnej ścianki. Wiadomo, teraz widać przekrój to łatwiej. I wymagałoby to jeszcze testów przepływu.

  9. Ja mam tylko jedno pytanie. Dlaczego nie zostal zrobiony rentgen takiej glowicy przed jakakolwiek obrobka celem sprawdzenia wad odlewniczych co automatycznie powinno taka glowice dyskwalifikować albo chociaz przed poinformowac klienta ze panie zrobimy porting ale to moze jebnac. Pytanie proste ale watpie ze uzyskamy na nie kiedykolwiek odpowiedz. Bo tlumaczenie ze w innych robilysmy i to dzialalo jakos mnie nie przekonuje. Mam nadzieje ze w przyszlosci takie bledy zostana wyeliminowane.

  10. PAWEŁ witam Cie !
    Mógłbyś sprawdzić symulator driftu na urządzenia mobilne. Car x drifting z kamery z wnętrza i ocenić czy jest to realne porównywalne do assetto czy je dla lipa

  11. Pocięcie głowicy w jednym miejscu nic nie mówi o przyczynie awarii. Trzeba by pociąć na każdym cylindrze i porównać z kilkoma kolejnymi głowicami.

    Może się okazać ze odlewnia w którymś roku zmieniła formę i dopiero po pocięciu wychodzą różnicę.

    Głowice do m104 odlewane były co najmniej z dwóch rodzajów form i niby wszystko jest takie same, a płaszczyzny pod kolektor ssący są różne.

  12. ej , pytańsko mam,gdzie w gdansku niby oddajecie całe motory? szukam 3ci rok kogoś komu nie trzeba tłumaczyć dlaczego cylindry mają trzymać wymiar i niestety nie mogę takiego namierzyć, będe bardzo wdzięczny! pozdrawiam!

  13. Najpierw było mówione że obróbka była kosmetyczna celem wyrównania kanałów a później znowu się okazuje że 45% ścianki zostało zabrane… Jeżeli 45% to kosmetyka to ja czegoś nie rozumiem

  14. No kiepsko z tym Dziakiem, jak się bawi w takie rzeczy profesjonalnie, to kupuje się ultradźwiękowy miernik grubości i sprawdza przed obróbką ile można bezpiecznie ściągnąć. No i tak średnio wieże w tą próbę szczelności. Na przyszłość Panowie, przy zakupie kolejnej głowicy dajcie ją do sprawdzenia do laboratorium, wpierw na wizualną ocenę, potem penetranty, a jak będzie ok to ultradźwiękowy pomiar grubości ścianki.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!